Aikajana

Tämä on historia ja totuus sellaisena kuin se yleisesti tunnetaan tapahtumista Stormvikin valloituksen ajalta.

Vuosi Päivä Tapahtuma
-124 Bael Turathin valtakunta kukistetaan ja sitä suojeleva infernaalinen sopimus sulkee sen eristyksiin maailmasta
1 15.7 Banran Graniittikivi laskee Uuden Stormvikin peruskiven ja aloittaa uuden ajanlaskun. Bael Turath ei ole! Eläköön vapaus! Sankarit ovat voittaneet!
815 Valon Lähettiläs käy avoimeen sotaan Stormvikin kansoja vastaan ja kukistetaan. Carrington nousee Stormvikin hallitsijaksi.
896 Wiuhtokuu  
29.7 Suuri sotajoukko pohjoisesta Rupert Stennerin komentamana valloittaa Stormvikin. Vanha hallitsija kuolee taisteluissa ja hänen lapsensa päätyvät tiettymättömiin.
Arinakuu
30.8 Voimassaan varma valloittaja vapauttaa vankeudesta Mustan Kynnen entisen komentajan, Arjhuunin, sekä joukon muita vankeja.
30.8 Sankareiden Aika alkaa
Parjakuu
8.9 Mustan Kynnen luutnantti Arensis karkaa väkivaltaisesti vankilasta.
9.9 Uutiset kiirivät läpi kaupungin. Bal'erithit ovat harjoittaneet kuolleisiin sekaantumista ja rahallisesti tukeneet vaarallista kulttia. Rautakilvet ovat tästä syvästi vihoissaan.
23.9 Aarnikaupungin haltiat luovuttavat kallisarvoisen muinaisesineensä, Maan Sydämen, Firencia Burvalén haltuun.
24.9 Aaril Lehtikorva vangitaan Aarnikaupungin neuvoston päätöstä vastaan toimittuaan, mutta hän karkaa vielä samana yönä.
15.10 Stormvikissa herää voimiinsa kultti Valon Lapset. Sen johtaja, Saarnaaja Mennis, pitää tulisen puheen Ruusutorilla.
19.11 Sota puhkeaa jälleen. Lukuisia kaupunkin valloittajien yksiköitä ja sovussa eläneiden vanhojen sukujen sotavoimia siirtyy kapinallisiksi, mukaanlukien Bal'erithit. Kapinallisjoukot puskevat kaupunkiin etelästä ja kaduilla käydään verinen yhteenotto, joka hidastuu ja hajoaa. Kapinalliset menettävät suuren osa joukoistaan mutta pitävät hallussaan kaupungin kaakkoiskulman. Alkaa pitkä ja kylmä talven yli odotus ja voimien kerääminen puolin ja toisin.
20.11 Corellonin papit jättävät temppelinsä ja siirtyvät asumaan kapinallisten tukikohtaan, Marcin kartanoon.
24.12 Kapinallisosasto valloittaa takaisin palkkasoturiarmeijan ryöstämäksi joutuneen Iounin luostarin Stormvikin lounaispuolella.
897 7.1. Joukko Stormvikin kapinallissankareita kukistaa Puskan haltioiden keskuudessa nousseen kapinan ja tuo sen johtajan, Aaril Lehtikorvan, vastuuseen.
10.1. Stormvikissa puhkeaa keltarutto, joka kylvää kauhua. Huhutaan, että se on pimeän kultin tekosia.
12.1. Volkmannivalloittajien pitämässä vankilassa tapahtuu taas pako ja tällä kertaa sellistä vapautetaan petoksesta tuomittu liikemies Derek Isovarvas.
16.1. Paladiini Velerad kukistaa valon kultin takana lymynneen salaperäisen Amaranth Luminuksen.
19.1. Joukko urheita sankareita lyövät iskun Stormvikia kalvavan ruton takana olevaa Orcuksen kulttia vastaan, mutta vain yksi heistä palaa elävänä takaisin. Hänkin on ruton kourissa viikkoja.
12.3. Kevään keijukuningas Oberon antaa varoituksensa Stormvikia ja koko maailmaa uhkaavasta suuresta mullistuksesta.
15.3. Stormvikissa muhineet jännitteet nousevat pintaan ja puhkeavat suurimmaksi taisteluksi sodan päättymisen jälkeen. Kapinalliset ja valloittajat taistelevat. Orcuksen kultin Kuolonritari Velerad nousee kaupunkiin armeijansa kanssa ja valloittaa Pelorin temppelin mutta tulee lyödyksi. Valon kultti marssii kaduilla ja volkmannien keskuudessa syntyy keskinäistä valtataistelua, johon ottaa osaa Talven keijuhovin joukot. Carringtonin suvun vanha palvelija tuo prinsessa Esmeraldan takaisin Stormvikiin ja prinssi Abelys vapautetaan vankeudesta, josta hänen seuraajansa eivät olleet tietoisia. Keisari Isaac Stenner saapuu Stormvikiin.
15.3. Stormvikin suuressa taistelussa Harel ja Prinssi Carrington taistelevat Valon Lapsia vastaan, mutta Alexander Stenner vie Maan Sydämen.
16.3. Somberland Event - Bael Turathin Keisarikunnan tuhatvuotinen maanpako päättyy. Stormvikin palatsin vanha voima nousee jälleen ja Valtakunnan rattaat pyörähtävät käyntiin pitkästä levostaan. Keisari Leonoros Suuri, Smaragdivaltikka, Bael Turathin 48. hallitsija, julistaa vanhat maat jälleen valtansa alaisiksi. Anarkian aika on ohi.
16.3. Ihanteiden Aika alkaa
16.3. Gerhardt, muinainen olento ja jäänne magiasta, joka loi kärmessyntyiset, herää ja aloittaa tuhoretkensä jäljellä olevia kärmessyntyiskuninkaallisia vastaan.
23.3. Kärmessyntyisiä kuolee. Heitä uhkaa sukupuutto.
30.3. Harel saa Suuren Taistelun jälkeen aloittamansa työn suoritettua ja olen Stormvikin kaduilla vakautettua. Hän luo Stormvikiin uuden vapausliikkeen hajallaan olevan ja luottamuksensa menettäneen carringtonlaisten tilalle.
30.3. Kärmessyntyisten viimeiset ja voimakkaimmat 300 kohtaavat ja perustavat viimeisen linnoituksen nimeltä Pesä. He lähettävät tästä sanan mystisin keinion mm. Stormvikiin.
1.4. Harel ja Chevalier sekä Erik lähtevät etelään etsimään Pesää ja Arkhosian Perillisiä.
6.4. Kärmessyntyiset torjuvat lajiaan kohdanneen uhan suuressa taistelossa Pesässä.
13.4. Laulujen kerääjät, kuten Ulrich von Steinwurst, lähtevät matkaan tarkoituksenaan kerätä kärmessyntyisten jalojen sukulinjojen viimeiset rippeet.
30.4. Steinwurstin seurue kohtaa Healfdane sekä Gerhardtin ja pelastaa joukon tärkeitä kärmessyntyisiä djinneiltä.
13.5. Steinwurstin seurue saapuu Pesään. Healfdanen kohtaloa uhmaavasta vaikutuksesta Gerhardt tajuaa pimeän salaisuuteensa ja kohtaa itsensä. Hän taistelee itsensä kanssa häikäisevässä eeppisessä taistelussa. Vihollinen hyökkää Pesään odottaen Gerhadtin tukevan heitä sisältä. Hyökkäys epäonnistuu myöskin sen takia, että Harel ja Chevalier sekä Erik ennättävät paikalle hyökkäämään vihollisarmeijan selustaan.
14.5. Pesästä lähtee 20 miehen iso purjelaiva Härkäpää mukanaan Ulrich von Steinwurst, Healfdane, Gerhardt ja Harel. Heidän määränpäänsä on Tuonennyppylä ja suuri kuparinen lohikäärme nimeltä Archaeopteryx, joka on suoraa verilinjaa Arkhosian perustajien jälkeläinen.
19.5. Unohtuneessa Ion temppelissä Ulrich von Steinwurst saa näyn jumalaltaan Bahamutilta, Platinalohikäärmeeltä. Platinaisen mukaan, jotta kärmessyntyisten kansa saadaan säästettyä tuholta ja sukupuutolta, täytyy muinaisen Arkhosian voima nostattaa jälleen.
21.5. Kuparinen lohikäärme Archaeopteryx panee verolle Karjakarin kaupungin.
22.5. Archaeopteryx luovuttaa Karjakarin etupiiristään ja julistaa Healfdanen Karjakarin lailliseksi valloittajaksi.
31.5. Villamaan linnoituksella käydään taistelu kärmessyntyisten ja vainoajien välillä.
11.6. Healfdane menee naimisiin Lady Esmeralda Marionezzin kanssa ja kohoaa Viherleton Suuriruhtinaaksi.
21.6. Ikuisuuksien Tyrmässä käydään neuvonpitoa, joka päättyy taisteluun, jossa piru Agathon vapautuu ja surmansa saa Musta Feenix Xineef.
21.6-28.6 Käydään suuri taistelu Pesässä, kun Xineefin jälkeensä jättämä astraaliarmada toteuttaa käskyjänsä ja metsästää sukupuuttoon viimeiset kärmessyntyiset.
28.6. Gerhardt käy sotaa kostaakseen kärmessyntyisten tuhon ja tappaakseen mustat feelarkit sukupuuttoon.
28.6. Harel palaa Stormvikiin rakentamaan kaupunkia uudelleen.
4.7. Sir Marc hyökkää urhoollisesti Stormvikin palatsia vastaan.
15.7. Aunaja ja Eleki vapautuvat häkistä, johon Keisari Leonoros on heidät laittanut.
19.9. Janus Bal Erith vannoo valat, jotka liittävät hänen sukunsa peruuttamattomasti Bael Turathin palvelijoiksi.
898 7.3. Sir Marc hyökkää urhoollisesti Stormvikin palatsia vastaan.
4.5. Prinsessa Esmeralda karkaa kotoaan, protestina veljensä, Prinssi Abelys Carringtonin, sympatioita uudelleennoussutta Bael Turathia kohtaan.
5.5. Thorn saapuu Stormvikiin etsimään Aunajaa ja kohtaa Septimuksen, Gerhartin, Royanin sekä etsimänsä Aunajan.
6.5. Prinsessa Esmeralda ja Ramona Routalempi kertovat ihanteille Lohikäärmekivestä. He lähtevät jäljittämään edesmennyttä Ilmur Tsurinia.
12.5. Thorn, Aunaja, Gerhardt sekä Royan puhdistavat salaisen Vecnan temppelin ja kohtaavat volkmanniupseerin nimeltä Peter. Vielä samana yönä he yrittävät murtautua Ascomben kartanoon kiveä etsimään, mutta yritys epäonnistuu.
13.5. Joukko kukistaa toisen Vecnan pesäpaikan kaupingin alla, ja seuraavaksi he lähtevät Palatsin sisälle Kaaoskuilulle, kulkeakseen syvälle ja viedäkseen Lohikäärmekiven Syvältä Kuninkaalta.
14.5. Peter sekä muut kohtaavat Alexander Stennerin, ja hän lähettää Peterin mukana Keisari Iisakille salaisen viestin, jossa hän kertoo Rupert Stennerin löytäneen Palatsista muinaisen sepänpajan Aamunkoiton Sodan ajoilta ja pitävän sen salassa takoakseen voittamattoman armeijan. Vielä samana päivänä ihanteet matkaavat Syvään ja onnistuvat nappaamaan Lohikäärmekiven sitä havittelevien fomorialaisten nenän edestä. Kriittisellä hetkellä Peter hylkää lopun ryhmästä ja ottaa Lohikäärmekiven itselleen, viedäkseen sen Keisari Iisakille.
2.6. Pimeyden Armeija, joka koostuu Bael Turathille uskollisista piruista sekä suuresta joukosta ihmisiä ja örkkejä, miehittää Stormvikin länsipuolella sijaitsevan Seesteisen Kuun Laakson.
7.6. Peter luovuttaa Lohikäärmekiven sekä Alexander Stennerin viestin Keisari Isaac Stennerille.
15.6. Gerhardt ja Royan vaeltavat Tulen läpi ja saapuvat aikanaan Seesteisen Kuun Laaksoon, jossa he kohtaavat sen puolustajan Dían sekä Bahamutilta tehtävän saaneen paladiinin Jacobin sekä Kaarna Tammilavan.
16.6. Día T Irammen, Gerhardt, Jacob, Royan sekä Kaarna taistelevat Pimeyden Armeijaa vastaan, lyöden sen mahtavan sotilaan, sielunsa myyneen lohikäärmeen Kaas Kadotetun.
18.6. Dia, Jacob, Gerhardt ja Royan lähtevät matkaan kohti Kilmoren kaupunkia kohti tarkoituksenaan löytää Kash Larethin Viimeinen Kirjasto, anastaa Kuninkaiden Kirja ja tuhota Bael Turath.
23.6. Dia, Jacob, Gerhardt ja Royan matkaavat Karumaan ylängöllä ja kohtaavat etelän daanien kylän. Siellä he tutustuvat kotoaan karanneeseen Prinsessa Punakauno Kalmankukkaan, joka tosin pitää säätynsä ja sukunsa salassa. He päättävät ottaa nuoren Punakaunon mukaansa viedäkseen hänet turvaan.