Alex

Julia Emma Alexandra Wilson eli Alex on urheilullinen ja älykäs teinityttö, joka kärsii lyhyestä keskittymiskyvystä ja jopa tavanomaista suuremmasta annoksesta angstia. Hän harrastaa baseballia, kalliokiipeilyä ja moottoripyörän tuunausta sekä tottakai musiikin kuuntelua, jossa maku liikkuu Paradise Lostista ja Johnny Hollowista Lacuna Coiliin ja Evanescenceen. Aivan äskettäin yhdessä pitkäaikaisten parhaiden ystäviensä Billyn, Johnin sekä kahden tyttökaverinsa kanssa hän on päättänyt perustaa bändin! Vielä he eivät ole päässeet edes selvyyteen siitä, mikä bändin nimi olisi tai millaista musiikkia he soittaisivat, mutta aikomus on vakaa, ja bändillä on jo olemassa oma treenipaikkakin.

40c1a4d7cc711ceaaf4318c9f7c0bebb.jpg

Kaverukset ovat tunteneet toisensa jo pitkään käytyään aiemmin samaa koulua Californiassa. Nyt heistä on tullut kuitenkin entistä läheisempiä yhdessä koetun tragedian myötä. Valtaisa maanjäristysten sarja, joka tunnetaan vain nimellä The Event, sai merenpinnan äkillisesti nousemaan niin, että suuri osa Californiaa vajosi veden alle. Kaverukset menettivät kotinsa ja Billy jopa molemmat vanhempansa sekä siskonsa. Nyt tulevat rokin kuninkaat ja kuningattaret elävät pakolaisina Futuron saarella Founders' High'n koulussa.

il_570xN.637443025_lov5.jpg

Julian tarina alkaa hänen äidistään, Maria Wilsonista. Maria on yksinhuoltajaäiti, jolla oli vauhdikas nuoruus. Hän bailasi, teki rötöksiä ja käytti mietoja huumeita. Julian isä oli yhden yön tapaus, jonka hän kohtasi juhlissa ja tapasi sen jälkeen vain joitakin kertoja. Kun Marialle paljastui, että hän onkin raskaana, hän päätteli, kenen täytyi olla isä, ja yritti puhua hänelle. Mies panikoi, otti etäisyyttä ja uhkasi käydä väkivaltaiseksi, kun Maria yritti puhua hänelle lisää. Maria haki aborttia mutta ei onnistunut sitä saamaan, koska hänen asuinsijansa oli varsin konservatiivisella alueella. Hän salasi tiedon raskaudesta omilta vanhemmiltaan siihen asti kunnes se ei enää ollut mahdollista. Marian vanhemmat olivat jo melkein menettäneet toivonsa nuoren naisen suhteen, keskittäen huolensa ja huomionsa Marian nuorempiin sisaruksiin, joita on yksi veli ja kaksi siskoa. Tieto lapsenlapsesta oli sekä ilouutinen että taas yksi järkytys jo kovettuneille sydämille. Välit olivat pitkään riitaisat, mutta äidin veli auttoi Mariaa tarjoten neuvoa, rahaa ja henkistä tukea.

7daac6c8ae3e1e0b5a0d142d45c17805.jpg

Lapsen synnyttäminen sai Marian ottamaan elämänsä haltuunsa, ja tunne siitä, että hän pystyy itse selviämään vanhempiensa tuella tai ilman sitä, ja ennen kaikkea vastuun tunne lapsestaan, jonka hän nimesi isoäitinsä mukaan Juliaksi, sai hänet kokemaan myöhäisen aikuistumisen. Elämä oli kovaa koko matkan, työmahdollisuudet kiven alla, ja selviäminen yksin lapsen kanssa maailmassa, joka oli rakennettu perheille, harvensi hänen hiuksiaan ja söi sielua. Ilman miestä, vanhat haavat kalvamassa suhteita omiin vanhempiin, hän antoi kaiken rakkautensa tyttärelleen. Hän jätti kertomatta omasta nuoruudestaan, sievisteli kuvaa Julian isästä - Joskin Julia kyllä imi vuosien aikana tihkuvan katkeruuden - ja satsasi tyttäreensä toiveensa viisaammasta elämästä.

Mariasta kasvoi kaikkien koettelemusten kautta vahva ihminen, jolla olisi varmasti ollut Julialle paljon viisautta jaettavaksi. Paljon siitä kuitenkin jäi välittymättä, koska Maria ei tohtinut puhua omista virheistään ja teini-iän saavuttaneella Julialla oli muita huolia painolastinaan. Julia täytti äitinsä toiveita hyvällä koulumenestyksellä, urheilullisuudella ja kaveeraamalla tyystin turvallisen Billyn kanssa. Nyt hänellä kuitenkin oli asioita, joista hän ei enää kyennyt puhumaan äitinsä kanssa; sekä unissa että valveella esiintyi outoja näkyjä, kuin viestejä tuonpuoleisesta.

Ääni kuiskutteli Julialle maailman vääryyksistä, syyllisyydestä ja katumuksesta, vastuusta ja velvollisuudesta korjata hänen ympärillään esiintyvät yhteisön epäkohdat ja sielujen harharetket. Yhä uudestaan ja uudestaan Julian unissa esiintyi sama esine, musta nahkainen naamio, identiteettipelin esirippu, riimuilla kirjailtu persoonan vaate. Mitä se tarkoitti? Halusiko ääni hänen etsivän tuon esineen? Ompelevan sen? Ja mitä tapahtuisi, kun hän sen tekisi?

8845f849-f9d2-4f81-ba81-aafd87c16f71_1.76feb86c4f066821198df4305110bccc.jpeg?odnHeight=450&odnWidth=450&odnBg=FFFFFF

Varttuessaan Julia ilmoitti haluavansa olla käyttämättä äitinsä antamaa ensimmäistä etunimeä. Ehkäpä hän siten osoitti yhteenkuuluvaisuutta äitinsä kanssa hylkäämällä isoisoäitinsä nimen ja siten ottamalla etäisyyttä sukujuuriinsa. Uudeksi kutsumanimekseen Julia otti lyhennöksen kolmannesta etunimestään, Alex. Vaikka Maria ei omiin vanhempiinsa ollut pitkään aikaan ollut yhteydessä, hänen veljensä Brett Wilson oli pysynyt Marian ja Alexin tukena. Nyt katastrofin ja muuton jälkeen Brett kertoi, että Marian vanhemmat halusivat tietää, miten he olivat selvinneet ja miten he nyt pärjäsivät. Puolentoista vuosikymmenen kylmettyiden välien jälkeen isovanhemmat, joita Alex ei muistanut laisinkaan, olivat taas kiinnostuneita hänestä.

Hahmari

Name: "Alex" Julia Emma Alexandra Wilson
Eyes: Sad
Face: Sculpted
Body: Athletic
Wear: Goth punk
Skin: White

Identities

Clique Band X (vocalist) Act under pressure +1
Family Wilson Figure things out +1
Value Sacrifice Hold on +1
Mask Pandora Justify your actions +1

Labels

Danger 1
Mundane -1
Savior 2
Cool 1
Freak 1
Superior -1
Style 0

Assets

Movie Music School prep Vehicle (motorcycle)
Action 1 Electronic -1 Languages 1 Utility 1
Comedy 1 Hip hop -1 Mathematics -1 Safety 1
Crime 1 Metal 2 General sciences -1 Tech -2
Heist 2 Opera 2 Media 1
Romance -1 Pop 1 Physical education 4
Punk 1

Tags

Safe room: +Workshop
Movie: +Straight face +Dramatic pose +In hazard +Anger +Special effects +Flashback (scene) -Technobabble -Feminine (manners)
Music: +Aggression +Dramatics +Vocal range +Punk lyrics +Extreme metal +Dance -Rhyming -Disco
Education: +Health +Physical fitness +Competitive team sports +Outdoors +Music +Core language -Analysis -Chemistry
Vehicle: +Easily repaired +Well maintained +Rugged -Computer -Sensors -Uncomplaining