Baron Saint Génies
25315a9d150669a01afb5f6b02f0a443.jpg

Saint Génies - Tuornian-Kuningaskunnassa sijiatseva Jaarli-/Paronikunta, yleisemmin Saint Génies koska de Fontedil on pieni kylä josta Jaarlin perhe on kotoisin muinaisilta ajoilta ja joka on perintömaa tulevalle Jaarlille, Paroni Saint Genies de Fontedil arvolla. Paronin arvo on ollut voimasa kolmen Kuninkaan ajat (Kreivin arvo syntyi kaksi kuningasta sitten Saint Genieisn Linan valmistumisen myötä) ja odottaa nyt innolla neljättä. Itse Jaarli-/paronikunta sijaitsee Melkerio joen laajentumassa Genies järven rannalla jonka vettä on pidetty pyhytettynä varhaisissa Pelorin kirkon teksteissä ja joka rannalla on useita pyhiä lähteitä - joille on ominaista erikoinen kultainen kimallus. Alue valmistaa mainiota vaaleaa viiniä ja mehiläisten hunaja on kuuluisaa läpi sivistyneen valtakunnan.

Paroni/Jaarlikunta pitää sisällään kourallisen kyliä, joukon viinitiloja ja Saint-Génies nimeä kantavan kaupungin ja Jaarlinlinnan (kuvassa). Satamassa marja, viini ja hunaja tuotteet lastataan ja tuonti tarvikkeet puretaan. Kaupunki on uneliaan oloinen, täynnä pieniä kuppiloita ja ravintoloita jotka ovat yleensä toiminnassa viidettä polvea. Alueen paronikunnat ovat hyvin perinteisiä ja Saint-Génies ei ole ollenkaan poikkeus. Perheen maine on kaikki kaikessa, omaisuus peritään yleisemmin kuin saavutetaan ja talo ja maa on kaikki kaikessa. Alueen talot harvoin myydään, ja jos joku joutuu velkojen vuoksi ahdinkoon että seinät on pakko myydä on asunnon hinta yleisesti moninkertainen muualla vaadittuihin. Talot eivät ole sen komeampia kuin muuallakaan, alueen väki vain rakastaa seiniään, multaansa ja kiviään niin että pienemmästäkin tilkusta ollaan valmiita maksamaan kuin palatsista muualla. Tämän vuoksi yksilöt harvoin omistavat maata, sen sijaan perheet hallitsevat omaisuutta ja jakavat sitä perheiden sisäisen hierarkian mukaan. Jokaisella perheellä on yleensä omat seppänsä, lääkärinsä ja pappinsa, omavaraisuus ennestään tekee alueen järjestelmästä jäykempää.

Saint Geniesin kaupunkia hallitsee teoriassa Earl Saint Genies (Jean-Philippe Saint Geniesin isä) joka on Saint Genies linnan Jaarli, mutta käytännössä toiminta pyörii kaupungin neuvoston käskyvallan alla. Jaarlilla on rajoittamaton Veto oikeus kaikkeen ja hän vastaa alueen korkeimmasta maallisesti ja maagisesta tuomioistuimesta. Jaarlin oma neuvoa antava neuvosto pitää oikeutta Jaarlin valtuuskirjoilla ja kaupungin neuvosto hoitaa taloudellisen, hallinnollisen ja ylläpidollisen puolen. Earl Saint Genies on henkilönä enemmän keskittynyt velhouteen ja Pelorin kirkon oppien tutkimiseen. Jaarli ei ole kovinkaan voimakas, mutta hänellä on ollut useita maineikkaita opettajia ja hän on kirjoittanut teoksia velhouden ja pyhän voiman suhteesta.

Paroni Jean-Philippe Saint Genies de Fontedil on Jaarli Saint Geniesin vanhin poika ja perillinen. Syntymästään asti malttamaton ja intohimojen hallitsema. Viinin ja hunajan mailla ei ollut ongelmaa nuorukaiselle löytää seikkailuja - vanhoillisen väen harmiksi. Onnekkaiden sattumusten kautta nuori SG kohtasi romansseja, ihastuksia ja ystävyyksiä minne matkasikin. Suurin ihastuksista oli kuitenkin nuori Thérèse. Kuuma ihastus saavutti kuitenkin vain suudelman asteen, ennenkuin tytön perhe sai vihiä ja nuorten shteelle pistettiin loppu. Thérèsen onnistui kuitenkin toimittaa kirjeitä, pieniä paketteja ja lahja nuorelle SG lle, jonka sydän pakahtui kyvyttömyydestä vastaavasti käyttää loihdintoja rakkautensa todisteeksi. Viimein tuli se päivä kun Thérèse vietiin tutustumaan kihlattuunsa, tätä paljon vanhempaan Jaarliin, joka sattui olemaan kuninkaallista sukua pohjoisen verilinjoilta. Viimeinen viesti jonka SG sai oli tytön lupaus koskaan olla unohtamatta tätä sekä enneuni jossa Lohikäärmeratsastaja pelastaisi hänet tästä kammottavasta vankeudesta ja jälleen antaisi hänelle onnen. Pian tämän jälkeen SG matkusti pohjoiseen, vaihdettuaan vihaiset sanat siänsä kanssa joka oli sallinut tämän taphtua. Jaarli Saint Genies oli silminnähden hämmästynyt hulttio poikansa vakavuudesta ja eittämättä ei osannut odottaa tämän lähtevän pitkälle matkalle pohjoiseen. Voi olla että hän ei ole vieläkään ymmärtänyt ja kuvittelee tämän vain hurvittelevan jossain kauppajoen ilotaloista.

Nuori SG on etsimässä Lohikäärmettä jolla ratsastaa rakkaansa luo, ryöstää tämä mukaansa jos asioiden tila niin vaatii. Mutta miten tulla Lohikäärmeratsastajaksi? SG osaa ratsastaa hevosella kiitetävästi, eikä pelkää korkeita paikkojakaan, mutta lohikäärmeellä lentäminen? Kuinka iso pedon pitää olla? Kuinka sen selässä on tarkoitus pysyä? Lohikäärmeiden kieli on jäänyt harvana oppina nuoren SG päähän joten kai hän voi kysyä Lohikäärmeeltä itseltään jos tapaa älykkään… Jos ratsastaminen ei onnistu, niin olisikko Lohikäärmeen suomupanssariin sonnustautuminen riittävää Ennustukselle? Nuori SG ei ole ollut kovin hyvä enteidenkään kanssa joten paljon on arvailujen varassa. Ensimmäisenä hänen tulee mielestään kohdata lohikäärme, katsoa kuinka kookas kyseinen olento on, ehkä pyydystää sellainen verkolla…. Kovin vaarallinen yksilö ei saa toki olla, koska sillä olisi tarkoitus lentää SG rakkaan luokse ja SG ei voisi antaa itselleen anteeksi jos tapahtuma osoittausuisi vaaralliseksi Thérèselle…

Hullu suunnitelma on saanut Jean Philippe Saint Geniesin saavuttamaan hymyn onnen, vapautuksen ja koitoksen Jumalalta, Rakkauden Valtiattrelta ja Matkojen Herralta. Hän on aina ollut valmis seikkailuihin ja kamppailuihin, joten Kord on suopeaudessaan tehnyt hänestä vahvan ja kyvykkään fyysisesti. Sehaninen hymy on useasti laskeutunut nuorukaisen suuntaan ja siunannut hänet kauniilla muodolla. Fharlanghn on herättänyt nuoressa miehessä levottoman sydämen ja vaeltavan luonteen, mutta myös rakkauden ihmisten avustamiseen ja ystävällisyyteen. Jo pelkkä matkaan lähtö on tarjonnut Saint geniesille joukon mystisiä siunauksia ( Cleric 1 )

47d7b049d43fa656257b70d06b941840.jpg