Blue Planet -kampanjan lähtötilanteen poltin.

Kampanjan lähtötilanteen rakentelua varten kirjoitin hiukan Blossomsin klaanipoltinta mukaillen joukon kysymyksiä, joiden pohjalta Blue Planet -kampanjalle voisi lähteä rakentamaan pohjaa.

Takaisin pääsivulle
Avaimia
Konsteja
Circles-systeemi
Fraktaalihahmot (yritykset ja kulkuneuvot)

Lokaatio

Mikä on kampanjan pääasiallinen tapahtumapaikka? Onko se saariryhmä, merenalainen asema, suuri tukialus tai lautta, kaupunki, natiiviyhteisö, yrityskylä vai mikä? Mikäli kyseessä on ihmisen tekemä paikka, milloin se on tehty? Mistä syystä? Kenen toimesta?

Onko lähistöllä muita vastaavia?

Millaisia erikoisia maastonmuotoja tai luonnon erikoisuuksia lähistöllä on? Mangrove? Vuoristo? Syvänne? Erämaa?

Mitkä ovat alueen arvokkaimmat luonnonvarat? Ketkä niitä hyödyntävät vai hyödyntävätkö ketkään? Jos eivät hyödynnä, niin miksi? Onko jostain luonnonvarasta kilpailua? Liittyykö jonkun luonnonvaran hyödyntämiseen jonkinlaista vaaratekiää? (moraalitonta, laitonta, epäterveellistä, hankalaa?)

Millaisia merkittäviä eläimiä alueella pesii? Onko jokin tietty erityisen haitallinen eläinlaji yleinen tälle alueelle? Entä jokin erityisen hyödyllinen laji?

Ihmisryhmät

Millaisia ihmisryhmiä alueella asuu? Yhtiöitä, natiiveja, terroristeja, köyhiä, valaita, GEO-henkilökuntaa, mainareita, tutkijoita, valaanlaulunkirkon seurakuntia?

Mihin näistä hahmot kuuluvat?

Ketkä ovat hahmojen ryhmän merkkihenkilöitä?

Millaisia resursseja hahmojen ryhmällä on?

Millaisia tarpeita hahmojen ryhmällä on?

Ketkä ovat hahmojen ryhmän vihollisia? Mistä vihollisuudet johtuvat? Onko jompi kumpi aiheuttanut toiselle vahinkoa? Ketkä ovat vihollisten merkkihenkilöitä? Millaiset resurssit ja tarpeet vihollisilla on?

Ketkä ovat hahmojen ryhmän ystäviä? Millätavoin ystävyys sai alkunsa? Ketkä ovat ystäväryhmän merkkihenkilöitä? Millaiset resurssit ja tarpeet ystävillä on?

Kriisi

Mikä on se kriisitilanne tai muu toimintaan juuri nyt pakottava tilanne, joka laukaisee konfliktit pelin alussa? Ovatko viholliset laukaisseet juuri jonkin suuren konfliktin vai onko jokin kriittinen resurssi juuri loppunut tai luonnon katastrofi iskenyt? Miksi juuri hahmojen ryhmittymä on näiden pyörteiden keskellä eikä pysty perääntymään?