Fuerten Kreivikunta
CGTantra-June-FINAL-CROPPED%2B2K.jpg

Fuerten Kreivikunta

Fuerten pieni, jokivuonojen muovaama kreivikunta kertonmaalla, joutui sisällissodan viimeisinä vuosina miehitetyksi ja Fuerten hallitsijasuku tapettiin tekaistujen petturuus syytösten kautta. Vanhempansa ja sisarensa menettänyt Lanza oli ainoa perheestä elossa selvinnyt, hänkin kielekkeeltä alas nakattu ja kiviin näennäisesti murskautunut. Vaikka suku ei varsinaisesti tähän sammunut; valloittajat kaivoivat esiin serkkuja ottamaan kaupungin hallinnon haltuunsa, ei puhtaassa Fuerten päälinjassa enää muita jäljellä ja vaikka nimi ei ollutkaan vielä kuollut, oli kreivikunnan nimen kantajien taru loppusäettä vaille valmis.

Fuerten maat ovat harvaan asutut, suurimman osan asuessa joidenkin satojen perheiden Fuerten kaupungissa. Lähes kaikki elävät kaupalla tai käsitöillä; joki tuo elannon kumpuilevassa maassa, jonka rinteet ovat säilyneet luonnontilassa, suurelta osin alueen pitkällisen luontoa rakastaneen ylimystön käskystä. Alueen erikoisuutena ovat lukuisat tuonpuoleisesta alueelle kulkeutuneet olennot, erityisesti pöllökarhut.

owlbear.jpg

Pööpkarhut ovat kreivikunnan, kaupungin ja hallistijasuvun symboli ja suvun jäsenillä on jo kauan ollut erikoissuhde näiden kanssa, kerrotaan suvussa on ollut muodonmuuttajia jotka ovat pystyneet ottamaan pöllökarhun muodon tarpeentullen ja että suuren vaaran uhatessa jättiläis pöllökarhut tulisivat kreivikunnan tueksi ja turvaksi. Valitettavasti jälkimmäinen osoittautui pelkäksi loruksi ja kaupunki ja kreivikunta alistettiin lähes ilman vastustusta.

PZO9033-OwlbearStatue.jpg