Halwyr

Halwyr. Haltija. Velho.

Ehkä noin 40 tai 50 vuotta sitten taivaalta putosi kaupunki. Samoihin aikoihin keskelle aavaa ruohotasankoa ilmestyi torni, jota asutti erakkomainen, vanha velho. Ehkä noin 30 vuotta sitten vanha velho otti oppi- ja kasvattipojakseen Halwyrin. Ilkeä - ja luultavasti myös tosi - huhu kertoo, että vanha velho oli ryöstänyt Halwyrin vauvana kehdosta. Luonnollinen syy tähän olisi, että Halwyrista luultavasti jo vauvana huomattiin, että kaikista hänen ruumiinaukoistaan valui maagisia virtauksia, joiden hillitsemiseen vaadittaisiin kurinalaista ja osaavaa magiakasvatusta. Vain näin vältyttäisiin siltä, että Halwyrista valunut magia ei pääsisi villiintymään ja samalla turmelemaan viatonta lasta. Toisaalta syy kehdonryöstöön saattoi olla myös se, että vanha velho tarvitsi oppipojan, jolla voisi teettää erinäisiä askareita ja Halwyr nyt vain sattui olemaan saatavilla.

Joka tapauksessa vanha velho sai vieroitettua Halwyrin vaipoista ja tuttipullosta ennätysajassa, ja otettua hänet hyötykäyttöön. Vuosien saatossa vanha velho - joka tunnetaan vain nimellä Mestari tai tuttavallisesti Herra - myös opetti Halwyrille magian saloja.

Kun Halwyr oli noin 18 vuoden ikäinen, Mestari ilmoitti hänelle eräänä aamuna: "Tuossa on ovi. Ota tämä säkki ja sauva ja mene vaikka pelastamaan maailma tai jotain. Minulla on vähän mietittävää. Palaa takaisin, kun kutsun. Tai jos on ihan älyttömän tärkeetä asiaa." Pieni isällinen tönäisy Halwyrin selkään, että hän ymmärtäisi astua kokonaan oven raosta ulos, ja tornin ovi sulkeutui dramaattisella tömähdyksellä. Siitä asti Halwyr on tehnyt kuten Mestari on määrännyt, eli pelastanut maailmaa tai jotain samalla kasvattaen tietouttaan magiasta.