Harry
whitenightwebra8.jpg ComicDresden5.png

Harry Dresden:

Harryn perhe on pitkällistä velhojen ja warlockien sukua. Inhimillinen suku on kotoisin pohjoisilta mailta ja Harryn isä Malcolm Dresden [Heroic Human Wizard] toi perheen ”nuoren” vaimonsa Margaret Gwendolyn LeFay Dresdenin [Paragon Eladrin Wizard] mukana valtakunnan pääkaupunkiin, Stormviktiin. Malcolm toimi esiintyvänä velhona, kummitus tapausten tutkijana ja rituaalien suorittajana, Margaretin toimiessa enemmän salassa, keskittyen johonkin Feywild liitoksiseen ongelmaan tai salaliittoon, tähän päivään mennessä Harrylle ei ole kuitenkaan selvinnyt suurempia äitinsä toimista. Perheen koti oli vaatimaton keskustan asunto, osin isän laboratorio, osin talon sisään piilotettu puutarha. Harryn syntymän jälkeen Margaret katosi, Malcolmin kertoman mukaan tämä kuoli synnytyksessä, mutta Harryn lapsuus on täynnä lempeitä kummittelu kokemuksia ja jopa harhoja äidistään ja muusta äidin puolen suvusta.

Harryn kummitäti, Leanansidhe or ”Lea” [Paragon Level Fey NPC], opasti Harryn warlockin toimeen. Lea on keijujen talvenhovin aatelinen, yleisesti julma ja juonikas, mutta Margaretin kanssa tehdyn sopimuksen kautta suojelevainen Harrya kohden. Harryn Fey Pact tulee juuri kummitätinsä kautta. Lea on esiintynyt, satumaisen kauniina ja epäinhimillisen rauhallisena, mutta kaikkinensa normaalin oloisena kummitätinä, täyttäen Harryn nuoruuden keijukais tarinoilla ja pienillä sopimusten askeleilla. Kaikkinensa sankarimme on kiedottu henkisesti Feywildiin, Lean mielestä pelkässä hyvässä mielessä Harryn kannalta. Lea halveksii Dresdenien sukua ja Margaretin avioliitto tähän suuntaan on hänelle loukkaavaa ja alentavaa, kuitenkin Lea on kylmän kohtelias osana sopimustaan. Kuten muutkin Fey hovin keijut, Lea on kykenemätön valehtelemaan ja häntä sitoo totaalisessa mielessä velkojen ja sopimusten periaatteet. Nämä eivät millään muotoa estä häntä tai hänen kaltaisiaan huijaamasta ja harhaanjohtamasta.

Etsivätoimisto alkoi käytännössä Malcolmin toimen sivussa, rituaalien suorittamisessa auttamisen myötä. Isän toimisto suoritti riittejä laidasta laitaan, erityisesti kadonneiden esineiden etsintää, aaveiden karkotusta ja erilaisia toimia kaupungin virkamiehille ja aatelisille. Kaikkinensa toimi loi hyvän pohjan suhteille. Sota toi muutoksen tilanteeseen, Harry itse aktivoitui paikalliseen hallintoon päin, kun taas Malcolm joutui jostain tuntemattomasta syystä epäsuosioon ja joutui poistumaan kaupungista tilanteen eskaloituessa. Rikas aatelis-sika Victor Stenner [Heroic Level Warlock NPC] valtasi Dresdenien kotitalon kartanoittensa joukkoon. Harry muutti satamaan uuden asiakaspiirinsä joukkoon, sotkeentuen paikallisten rikollisten piiriin.

Family_crest.jpg

Dresden Family Crest

Half-Elf Warlock** (Fey pact) detective. Level 5

Ability Scores Defenses Miscellaneous Statistics Senses & Important Skills Feats
Str 10 (+2) AC 15 Initiative +2 Passive Insight 20 Action Surge
Con 16 (+5) Fortitude 16 Speed 6 Passive Perception 13 Improved Fey Pact
Dex 11 (+2) Reflex 15 Hit Points 48 Arcana +8 Dark Fury
Int 13 (+3) Will 18 Bloodied 21 Bluff +11
Wis 13 (+3) Class Features Healing Surges per Day: 9 Insight +10 Languages Known
Cha 19 (+6) Faypact Healing Surge Value: 14 Streetwise +11 Common
Shadow Walk Diplomacy +8 Giant
Prime Shot Elven
Group Diplomacy +1

Powers & Rituals

Features At-Will Spells Encounter Spells Daily Spells Utility Spells Rituals
Prime Shot Eldritch Blast Commander's Strike Curse of the Dark Dream Beguiling Tongue -
Feypact Curse Eyebite Otherwind Stride Cloak of Resistance Hunger of Hadar
Shadow Walk Dreadful Word -
Group Diplomacy -
Low Light Vision -

Future plan:

Level Ability Scores Powers Feats Other
6th Dark One’s Own Luck Improved Initiative
7th Mire of Mind
8th +1 Con, +1 Cha Human Perseverance
9th Curse of black forest
10th Shielding Shades Toughness
11th +1 All Will of the Feywild Psychic Lock

Equipment
Pact Blade +2 (lv 8 - 3400 gp)
Rod of corruption (lv 3 - 680 gp)
Cload Of Resistance (lv 2 -520 gp)
Clothes (Free)
Leather Armor Long Black Leather Duster (25gp)
Dagger (1gp)
Staff -Implement (5gp)
Standard Adventure Kit (15gp)
Ritual Book (50gp)

-TOTAL: 4696-

Party Equipments
Belt Of Sacrifice (lv7 - 2600 gp)
Bag of Holding (lv5 - 1000 gp)

-TOTAL: 3600-

Wealth

??? gp + Something