Jack J. Watts

Jack Jonah Watts, ikä 28, syntynyt Amerikassa, New Yorkissa. Asunut Lontoossa 5-vuotiaasta saakka, vasta muuttanut Pariisiin.

jack_watts.jpg

Taustaa:
Muuttanut perheineen 5-vuotiaana Lontooseen isän työn vuoksi. Isä ja äiti olivat molemmat pankkityöntekijöitä, isä pankinjohtaja ja äiti hänen sihteerinsä. Isällä oli laaja kirjasto, jossa Jack vietti paljon aikaa, varsinkin opittuaan lukemaan neljävuotiaana. Tuli orvoksi 8-vuotiaana kun murtovaras tappoi raa’asti hänen äitinsä (ikä 35) ja isänsä (ikä 45) hänen ollessa nukkumassa yläkerrassa. Hän ei itse muista mitään muuta tapahtumayöstä kuin että heräsi poliisiautosta talonsa ajotieltä ja näki kotinsa palavan. Hänen äitinsä ruumis löydettiin heidän talonsa takapihalta, isän ruumista ei koskaan löydetty mutta tutkinnassa todettiin että suurin osa tapahtumapaikalta löydetystä verestä oli hänen isästään. Asui orpokodissa täysi-ikäisyyteensä asti, pääsi opiskelemaan lakia Yaleen, siirtyi poliisikouluun muutaman vuoden jälkeen ja valmistuttuaan toimi poliisina Lontoossa. Muutamassa vuodessa hänestä ylennettiin laitoksen nuorin etsivä. Laitoksella häntä pidettiin selkänsä takana ehkä hieman ylimielisenä ja ärsyttävänä know-it-allina.
Vaikka hänen vanhempiensa surma aiheutti hänelle alitajuisia lapsuusajan traumoja väkivallasta ja verestä, hän liittyi poliisikouluun päästäkseen eroon peloistaan. Siellä hänelle vaikeinta olikin kohdata pelkonsa (veri ja väkivalta), joista hän mielestään on päässyt yli saatuaan etsivän viran.

First Adventure:
Alkoi tutkimaan etsivänä ominpäin vanhempiensa surmaa. Hänelle selvisi kaksi asiaa: Hänelle ei koskaan kerrottu hänen ollessaan lapsi, mutta poliisit löysivät hänet itkemässä pensaikosta talon takapihalta, ilmeisesti äitinsä sinne laittamana, sekä yksi koditon mies pidätettiin samana yönä päällään isän verinen villapaita sekä taskussaan tämän perintösormus, eikä tämä osannut sanoa missä on viettänyt yönsä (kodittoman verestä mitattiin huomattava määrä heroiinia). Tutkintakirjoista ei löytynyt tämän suurempaa syytä tuomioon, mutta koditon joutui silti vankilaan ehdottomaan elinkautiseen kahdesta taposta ja murrosta. Jackin mielestä tämä oli outoa ja halusi haastatella itse tapahtumayöstä väitetyn tekijän kanssa. Ennen kuin hän pääsi vierailemaan vankilaan, hänen poliisipäällikkönsä piti hänelle puheen tähän tapaan: ”Älä näe vaivaa, menneisyys on menneisyyttä, sinulla on valoisa tulevaisuus, jätä taaksesi tämmöiset”. Seuraavana päivänä tuomittu koditon oli kuulemma hirttänyt itsensä selliinsä. Hänen edelleen jatkaessaan tutkimuksiaan Jack kohtasi vain ylimustattuja 20v vanhoja raportteja sekä tapauksen parissa työskennelleitä poliiseja, jotka olivat siirretty muihin hommiin, tai pahimmassa tapauksessa kuolleet. Eräänä myöhäisenä iltana arkistohuoneessa Jack löysi kuolinsyyntutkijan raportin tapahtumayöstä joka oli huolimattomasti mustaviivattu. Hänen äitinsä tämän mukaan oli ”raadeltu”, ”ei selkeää murha-asetta”, ”kurkku revitty auki”, sekä talon sisältä löydetty ilmeisesti itsestäänsyttyneitä tulenalkuja joista talo oli lopulta syttynyt palamaan ja omituisia jälkiä, kuten kynnen- ja tassunjälkiä. Sivun laidassa on raapustus ”yliluonnollista, delegoi tiedät-kyllä-kenelle”. Seuraavana päivänä hänen ovelleen ilmestyi sisäinen tutkinta, häntä kuulemma epäillään lahjuksista ja todistusaineiston panttaamisesta (kilo heroiinia kadonnut pidätyksen yhteydessä, jonka hän teki muutama kuukausi takaperin. Heroiinin hän henkilökohtaisesti laittoi todistekaappiin). Häntä katsottiin asemalla kuin hän olisi jo todettu syylliseksi. Jälleen poliisipäällikkö otti hänet puhutteluun, tällä kertaa tarjoten kansainvälistä poliisien vaihto-ohjelmaa Ranskaan, Pariisiin. Päällikkö lupasi että tämä koko juttu lakaistaan maton alle ja unohdetaan, koska Jack on ”laitoksen paras poliisi ja varmasti puhdas, älä kuuntele muiden paskapuheita, ei haaskata sisäisen tutkinnan aikaa”. Kaikenkaikkiaan Jackille jäi koko touhusta ns. paskan maku suuhun eikä hän enää voinut luottaa keneenkään laitoksellaan, joten hän otti tarjouksen vastaan ja hänet siirrettiin seuraavan viikon aikana Pariisiin, aivan kuin kaikki olisi järjestetty valmiiksi häntä varten. Hän tiesi pari tyyppiä ennalta jotka olivat lähteneet samaan nakkiin muihin maihin ja heidän tapauksissaan paperihommissa pelkästään meni kuukausi.. Hän toivoo vielä pystyvänsä itsenäisesti jatkavansa tutkimuksia, koska hänen vaistonsa sanoo että asiaan liittyy enemmänkin.

Referaatti:
Vanhemmat kuolleet kun tämä oli 8v, alitajuisia traumoja verestä ja väkivallasta. Kasvoi orpokodissa. Opiskeli hetken lakia Yalessa. Valmistunut poliisikoulusta ja edennyt nopeaa tahtia laitoksellaan. Kohtasi todennäköisen salajuonen Lontoon poliisilaitoksella, johon liittyi hänen kuolleet vanhempansa ja mahdollisesti muita poliiseita. Siirrettiin Pariisiin.
Luonteeltaan hieman introvertti, mutta fiksu. Ei tule ihmisten kanssa aina toimeen.

Tämänhetkinen tilanne:
Asunut nyt parisen kuukautta Pariisissa, alue ja ihmiset ovat vielä aika hakusessa ja hän liikkuu ympäri kaupunkia lähinnä taksilla. Työskentelee Jean-Vérité Larosiéren työparina. Omat tutkimukset eivät ole juurikaan edenneet kaikkien todisteiden ollessa Lontoossa, joten ovat jäissä tällä hetkellä.

Background:
Isä ja äiti kuolleet jne. Alitajuisia pelkoja.
Phase Aspect: Bloody Memories

Rising Conflict:
On kirinyt koulumaailmassa ja poliisiopistossa niin kiireellä ettei ole koskaan kerinnyt saamaan oikeita, pysyviä ystäviä jä hän on tottunut yksinoloon. Hän yleensä toimii myös yksin paremmin.
Phase Aspect: Lone Wolf

The Story (Guest: Larosiéren):
Kohtasi todennäköisen salajuonen Lontoon poliisilaitoksella, johon liittyi hänen kuolleet vanhempansa ja mahdollisesti muita poliiseita. Siirrettiin Pariisiin. Larosieren on tuttu jo ajoilta Lontoosta kun hän tutki omaa keissiään (jäljitti ihmissusikulttilaista) ja johtolangat johtivat Lontooseen ja Jackin tutkimuksiin. Tekivät lyhykäisesti yhteistyötä tapauksen kanssa. Tai jotain tämmöstä oli ohimennen heitelty ekassa sessiossa(?)

Phase Aspect: ????

High Concept:
Newbie Cop

Taitoja:
Poliisilaitoksella hänen rakkaus aseisiin syttyi ja hän viettikin suuren osan ajastaan ampumaradalla. Alkoi harrastamaan aseita, eritoten pistooleita. Hän osaa purkaa, kasata ja huoltaa suurimman osan pienistä käsiaseista. Viettänyt vapaa-ajallaan paljon aikaa pajallaan, mm. aseita korjaten. Sillointällöin hän joutui avaamaan taloyhtiönsä lukkoja naapureilleen ja itselleen, koska itsepäinen talonmies ei suostunut vaihtamaan ruosteisia vanhoja lukkoja ovista. Onneksi etsiväkoulutuksessa oli erillinen kurssi tiirikoinnista. Fyysinen kunto ei paras, mutta pysyi aina laitoksensa pohjalukemista poissa. Poliisikoulussa ja Yalessa oppinut pänttäämisen ja ennakkovalmistautumisen tärkeät taidot. Tottunut tietokoneiden käyttäjä ja ahkera lukija. Nauttii klassisesta musiikista.
Guns (great)
Scholarship (great)
Craftmanship (good)
Investigation (good)
Athletics(fair)
Art Appreciation (fair)
Discipline (fair
Fists (average)
Burglary (average)
Driving (average)
Alertness (average)
Endurance (average)

Stuntteja:
Gun Nut (Guns):
Tietää kaiken (käsi)aseista mitä niistä tarvitsee tietää. Voisi kirjoittaa aiheesta vaikka romaanin.
Down The Range (Guns)
”Paikallaan pysyvä kohde on paljon helpompi osua, kuin liikkuva.. Vähän niinkuin ne maalitaulut radalla!”

Extended trapping:
Old Locks (Lockpicking):
”Mitä vanhempi lukko, sitä simppelimpi”
Fleet of foot (Sprint):
Siellä kirjassa se oli se kuvaus

Jotain aspektimahdollisuuksia:

Gunhappy, Brawlsappy
Vietti suuren osan vapaa-ajastaan poliisilaitoksella ja –opistolla ampumaradalla, sai kollegoiltaan lisänimen ”Gunhappy”. Hänen aseintoilunsa joskus voi lähennellä maanista. Välttää käsikähmää koska sivuutti poliisikoulussa usein ylimääräiset lähitaistelukoulutukset päästäkseen ampumaradalle. Tämän johdosta lähitaistelu ei ole hänen kovin meriittinsä, vaikka ehkä silti parempi kuin satunnaisen juopon joita on pitänyt poliisivuosina taltuttaa. Vapaa-ajallaan rassannut ja ampunut koko aikuisikänsä pieniä käsiaseita, tutustuen niihin sisältä ulos. Voisi sanoa että hän on erikoistunut pistooleihin.

Hidden fears\ Suppressed Trauma (Trouble?)
On mielestään päässyt yli veren ja väkivallan pelostaan poliisikoulutuksessa, mutta äärimmäiset raakuudet ja eritoten hänen vanhempiensa kuolemaa muistuttavat tapaukset edelleen saavat hänen kasvonsa valkeiksi. Hänen ongelmansa on enemmänkin alitajuinen kuin tietoinen, mutta hän tiedostaa sen silti terapiansa kautta. Yrittää edelleen silti hakeutua väkivaltarikosten pariin, jotta voisi totuttautua hiljalleen ongelmiinsa.

Persona non grata
Jackilla on huono tapa juuttua kirjojen ja tietokoneiden (tai asepajaan sulkeutuminen) pariin on jättänyt sosiaalisissa taidoissa parantamisen varaa, joka usein jättää ihmiset hieman kylmiksi hänen jutuilleen. Jackilla on myös huono tapa yrittää korjata toisten puheita, jos huomaa mielestään virheen.

Father’s memento
Isän (emotionaalisesti) arvokas perintösormus. Sormuksessa on kaiverrettu tekstiä sisäpuolella, kielellä jota hän ei ole kyennyt tai vaivautunut tunnistamaan koskaan, ja ulkopuolella kaiverrettu insignia, jota hän ei ole myöskään tunnista minkään koulukunnan tai seuran logoksi. Pitää sormusta aina oikeassa keskisormessaan.

Out-of-place (Pariisi)
Jack ei ole koskaan oikeastaan käynyt paria päivää pidempään Englannin ulkopuolella, varsinkaan Ranskassa, joten hänellä on melko hatara ranskantaito. Vaadittu toimistoranska onnistuu luettuna ja puhuttuna, mutta ns. katukieli on usein hakusessa.

Vapaa sana: Jätin sen magiaan kohdistuvan ennakkoluulon pois sittenkin, itseasiassa tää onkin aika kokematon koko asian suhteen. Tää jäbä uskoo maallisiin asioihin, kuten .45 Coltin pysäyttävään voimaan.

EDIT: Stuntit lisätty
EDIT2: 25 pojoa nyt oikein skilleissä, kai.
EDIT3: Lisäsin Storyt ja guest starringin (Larosiéren)