John
3998911-silhouette-of-man-with-guitar.jpg

John Marsh Jr on cool isolla C:llä. Vaikka John ei olekaan tyhmä, on hän ehkä hieman sekaisin ja/tai ajoittain hieman pihalla. Mutta luultavasti olisi kuka tahansa, jos päässä usein soi yhtämittainen white-noise. Kuin soittaisi yhtäaikaa useampaa eri puheradiokanavaa. Musiikki, etenkin kitaransoitto, rauhoittaa ja vapauttaa - vaikka välillä vain voi olla pakko revitellä hieman rajummin. Kaiken lisäksi kitara auttaa kasvattamaan viileyskerrointa, etenkin kun John soittaa lähipiirin suosituimmassa bändissä soolokitaraa. Musamaku on melodista, mutta vähän raskaampaa. Hyviä esimerkkejä bändeistä (ja biiseistä) Kamelot, Powerwolf, Slipknot, Hammerfall (Last man standing), Dream Evil (The chosen ones), …

Johnilla on ajoittain "pieniä" vaikeuksia kontrolloida voimiaan. Välillä voi tuntua, että Johnin volumekontrolli on suunnilleen vain kaksiasentoinen. Ja silloin, kun asiat karkaa käsistä, voi kokemus olla ympärillä oleville tannerta ja tajuntaa räjäyttävä kokemus.

Äiti (Sandra Marsh): Tärkein ryhmän ulkopuolinen hahmo. Ymmärtäjä ja auttaja, jos oikeasti hätä. Hänellä on myös luontainen kyky auttaa kontrolloimaan Johnin voimia (pelkkää äidinrakkautta?).

Isä (John Marsh Sr): Ei ole näkynyt moneen vuoteen. Katosi vain joskus elämästä juniorin ollessa pieni ja äiti ei ole koskaan kunnolla kertonut, missä (tai oikeastaan edes kuka) hän on.