Kerovian kauppaliitto
c8d2d939d4659b330c57877f30e62394.jpg

Kerovian kauppaliitto on löyhä yhteisö kauppiaita, merikapteeneja ja "kuljetusalan" ammattilaisia, jotka toimivat yhdessä voittojen ja omien agendojensa edistämiseksi. Alunperin kapteeni Vandor Kerovianin noin viisitoista vuotta sitten perustama organisaatio sai alkunsa merirosvolaivueena, joka rikastuttuaan asettui aloilleen Lankiaan ja siirtyi rosvouksesta lailliseen toimintaan. Vaikka kauppaliitto on yhä sidoksissa erilaiseen hämäräperäiseen ja rikolliseenkin toimintaan, on niiden suurin tulonlähde veronalaista ja säädeltyä kauppaa, jonka keskuksena toimii kauppaliiton basaari, kansankieliseltä nimeltään Ihmeiden Aukio, joka sijaitsee Lankian satama-alueen kapeilla kujilla ja pienissä, kauppaliiton omistamissa varastorakennuksissa.

Kerovialaiset, kuten järjestöön kuuluvia kauppiaita kutsutaan, toimivat melko paljon killan tai ammattiliiton tapaan. Heillä on yhteiset pelisäännöt siitä, mitä myydään ja mihin hintaan, missä ja kenelle. Suurin osa kaupasta on kuitenkin avointa kaikille, tosin harvinaisemmat tai kyseenalaisemmat tuotteet vaativat usein suhteita tai kasan hopeaa. Kerovialaiset ovat siinä mielessä vaikutusvaltaisia, että heidän johtoportaansa on hyvin varakasta ja heidän kauppalaivastonsa on perua merirosvousajoilta ja useat miehistöt saattavat toimia jopa palkkasotureina. Järkevät piraatit yleensä jättävät kerovialaiset laivat rauhaan, sillä on yleisessä tiedossa, että kannella saattaa vetelien merimiesten ja lihavien, rikkaiden kauppiaiden sijasta olla miehistö periksiantamattomia, kokeneita merimiehiä, jotka taistelevat kuin pirut ja saattavat kääntää rosvousyrityksen kaapparia vastaan!

Kauppaliiton johto koostuu tällä hetkellä kuudesta rikkaasta kaupparuhtinaasta, jotka kutsuvat itseään merikuninkaiksi. He yhdessä avustajiensa kanssa hallitsevat Ihmeiden Aukion eri alueita ja Kauppaliiton eri haaroja. Vaikuttaisi kuitenkin siltä, että viime aikaisten valtakiistojen ja poliittisen ilmapiirin vuoksi kauppaliitto on alkanut rakoilemaan ja pinnan alla kuplii. Erilaiset ideologiat ja ajatukset siitä, mikä on Vandor Kerovianin perintö ja kuinka järjestöä tulisi hallita ja kenen puolelle se asettuu ovat aiheuttaneet ongelmia, joiden ratkaiseminen saattaa osoittautua hankalaksi.

the_city_of_salt_in_wounds__bazaar_by_jeffchendesigns-d8wxle1.jpg

Kerovialla on toimipisteitä useissa satamissa, jotka toimivat lähinnä virkarakennuksina ja rahanvaihtotoimistoina. He ylläpitävät myös pankkitoimintaa, joka tosin rajoittuu vain jäsenten ja luotettujen yhteistyökumppanien käyttöön.