Lacrimosa

Lvl 5 Ranger (Archer)

"Älä hämmästy, jos huokaan, muukalainen. Synkät unet vainoavat minua. Traaginen salaisuus on asettunut rintaani. Elämä: eikö se olekin vain illuusio? Katso! Kultaiset lehvästöt, auringossa nauravat kukkaiset kedot - niiden nauru on ivanaurua meille, jotka kuvittelemme vielä elämän onnelliseksi. Niin kuin puut tiputtavat lehvänsä ja jättävät jälkeensä vain mustat, käyristyneet, paljaat rungot, niin myös kaikkien elävien liha kuihtuu pois, lämpö haihtuu, ja paljastaa kylmät luut. Rakkaus kuolee, ystävyys haihtuu, onnen ja ilon hetket lakastuvat ja unohtuvat. Kyllä! Tämä kaikki, mikä meille on niin kovin tärkeää, on vain harhaa! Todellisuus asuu Katovaisuudessa. Niin jokainen, joka haluaa nähdä kangastusten taakse, viettää aikaansa mietiskellen Katoavaista. Tämä on olemisen tarkoitus: omaksua itseensä se suuri tragedia, joka on todellisuus. Minä sanon: melankolia on ystävä, murhe rakastaja, synkkyys suloista ja ahdistus onnea."

Iltahämärän pitkissä varjoissa, nojaten kuolleeseen, mustuneeseen tammeen, haltia pukeutuneena tumman viininpunaiseen nahkapanssariin huokailee dramaattisesti, asento ilmaisten suurta melankoliaa mitä teatraalisimmalla tavalla, kuin jokin suunnaton murhe olisi päättänyt muovata tästä kuolevaisesta itselleen monumentin. Hän on Lacrimosa, haltianeito, joka on löytänyt jonkinlaisen oudon mielenrauhan makaaberista synkkyydestä. Siinä missä muut haltiat nauttivat keväästä ja elävästä metsästä, Lacrimosa rakastaa syksyn kuolettamia puita hautausmailla, missä hän usein viettää aikaa kirjoittaen ylitunteellisia runoja.
Neroudella on hintansa, sanotaan, ja useimmat hänen kanssahaltioistaan olettavatkin Lacrimosan melankolian olevan kääntöpuoli siitä taidosta, jolla hän käsittelee jousta. Jos häneltä itseltään kysyy, sekä hänen taitonsa että synkkyytensä johtuu siitä valtavasta herkkyydestä jolla hän todellisuuden kokee. Ihastuneena omasta omalaatuisuudestaan Lacrimosa on helppoa seuraa, jos ajoittainen teatraalisuus ei haittaa. Pitemmän päälle hänen kanssaan aikaa viettävät vakuuttuvat siitä, että Lacrimosan melankolia on pohjimmiltaan vain hienostunut fantasia, johon hän on suggeroinut itsensä uskomaan.

Abilty score Defense toto armor/item ability class
Str 8 (+1) AC 20 3 7
Con 10 (+2) Fort 14 1 2 1
Dex 20 (+7) Reflex 19 1 7 1
Int 11 (+2) Will 17 1 6
Wis 18 (+6)
Cha 12 (+3)
Skill toto ability race Feats
Acrobatics 12 7 Defensive mobility
Heal 11 6 Elven Precision
Nature 13 6 2 Precise Hunter
Perception 13 6 2 Weapon Focus (Longbow)
Stealth 12 7
attacks: attack bonus damage target special
At-wills
Nimble Strike 11 vs AC 1d10+8 1 creature Shift 1 before or after attack
Twin Strike 11 vs AC * 2 1d10 per attack 1 or 2 creatures
Encounter
Two-Fanged Strike 11 vs AC * 2 1d10+8 per attack 1 creature if both hit, Wis mod +dmg
Thundertusk Boar Strike 11 vs AC * 2 1d10+8 per attack 1 or 2 creatures hit pushes 1 sq, if both hit same tgt, push 1 + wis mod (yey!)
Daily
Split the Tree 11 vs AC * 2, higher roll applies to both 2d10+8 two creatures within 3 sqs of each other
Excruciating Shot 11 vs AC 3d10+8, ½ on miss 1 creature tgt is weakened; hit only
Utility
Crucial Advice

Equipment

Magic longbow +2 Agones
Ironskin belt
Bloodcut armor +1
Amulet of health +1
Longsword
Adventurer's Kit
150 arrows
1 btl of fine elven wine, red as blood in dusk
175 gp