Luminarin muistiinpanot
ke.gif

Kolmas merkintä.

Aamu sarastaa. Tuskallista. Huumaavat juomat vievät pahimman terän.

Vihdoin arvoni ymmärrettiin. Aikakin. Nils Luihujo ja toinen tuntematon parantaja saapuivat luokseni aamulla. Elga, koomassa. Pyysivät apua. Amatöörit ovat olevinaan velhoja. Koko kolleegio on pelkkä vitsi. Kyvyttömät, kunnianhimottomat hölmöt. Menin teltalle. Huomasin saman tien, että Elgaan oli loitsittu Sielu-uurna. Kaksi uhria. Toinen Lars Kuolettaja. Erikoista. Tuntematon uhka. Kutsuin Saran paikalle. Sisareni tuntee astraali-ilmiöt hyvin.

Hänen läsnäolonsa tekee muista vähemmän sietämättömiä.

Sara varmisti epäilyni. Tottakai olin oikeassa. Kääpiö saapui. Elohopea. Kapteeni. Vaikutusvaltainen. Epävarma. Nimitti minut kolleegion johtajaksi. Suostuin. Auktoriteetti mahdollistaa yksityisteltan. Raaka-aineita. Tutkimus nopeampaa. Määräsin välittömästi kolleegioon uuden organisaation. Yrittivät vastustella. Minä pidän huolen siitä, että asiat alkavat luonnistua tästä eteenpäin. Elohopea vaikuttaa järjestelmälliseltä. Hyvä niin. Hän pitää niskuroijat kurissa.

Hänen avustajansa. Aspar. Suunsa tikattu kiinni. Miksi? Epäilen hänen kuuluvan johonkin uskonnolliseen järjestöön. Varuilla. Fanaatikot arvaamattomia. Vaarallisia. Vaikuttaa uskolliselta Elohopealle.

Elga ja Lars. Ongelma ratkaistava. Kiintoisa pulma. Lisäksi mahdollinen uhka torjuttava. Sisareni huolissaan Larsista ja Elgasta. Hellyyttävää hyväsydämisyyttä vanhusta ja arvotonta katutaikuria kohtaan. Tutkin asiaa.

Neljäs merkintä

396x396.jpg

Tuhannesti kirotut, taitamattomat idiootit ja kyvyttömät puoskarit! Järjestys kaaokseen. Mahdotonta. Mukisevat vastaan ja niskuroivat. Lähdin etsimään kapteeni Elohopeaa. Hän oli eilen vakuuttava käskiessään kolleegiota alistumaan käskyihini. Löysin hänet pellolta. Sisareni kanssa. Ja Asparin. Myös uusi. Puolituinen. Roblu. En ole nähnyt ennen. Kelloseppä? Vanhempi henkilö. Jokin merkitys Elohopealle. Miksi käsityöläinen olisi hänen seuranaan? Kysymys, kysymys, kysymys. Ei vastauksia. Selvitän.

Olivat tutkimassa Sielu-uurnaa. Lars löytyi tältä pellolta. Roblu löysi riipuksen. Ehlona. Vehantolaiset. Omituista. Sisareni varmisti, että loitsu oli loitsittu lähietäisyydellä. Hänen maagiset aistinsa ovat korvaamattomat. Ehkä voi auttaa tästä uudesta maasta löytyvien ainesosien ominaisuuksien tunnistamisessa? Otan puheeksi myöhemmin.

Sara kutsui susiolennon korkeammilta tasoilta jäljittämään. Vei meidät vehantolaisten luo. Eivät pitäneet Larsista tai nekromantiasta. Odotettavissa. Ehkä näissä maajusseissa on enemmän viisautta kuin voisi olettaa. Nekromantia on alhaista. Vaivatonta. Liian helppoa. Ja Lars.. ei edes käyttämäni musteen arvoinen.

Sisareni telepaattisen yhteyden ja aistien avulla saimme maajussien joukosta poimittua syyllisen. Paljastui riivatuksi maalaisnaiseksi. Mustekala-olento. Haltuunottaja. Olen lukenut näistä. Äärimmäisen tuntemattomia olentoja. Vain vanhimmat ja synkimmät kirjat kantavat sisällään tietoa näistä olennoista. Mielenkiintoista. Haluan sen tutkittavaksi. Olen haltioissani. Aspar, kääpiö. Äärimmäisen nopea ja näennäisen kokenut taistelija. En halua vihollista. Sisareni elementaalit myös äärimmäisen kyvykkäitä. Ellei isämme olisi ollut.. ilman häntä argumentoisin kyvykkyyden ja taidon periytyviksi piirteiksi.

Haltuunottaja tuotiin leiriin. Myös Matilda. Koomassa, mutta elossa. Kiitos taitojeni. Haluan kuulustella olentoa. Tutkia sitä. Sen fysiikka ja kyvyt ovat kiehtovia ja uniikkeja. Otin näytteen aivokudoksesta.

Jalokivia. Sielukiviä. Kaksi kirkasta. Yksi tumma. Sisareni sai ne haltuunsa Elohopealta. Käsittääkseni. Mielenkiintoista. Mielenkiintoista. Mielenkiintoista. Voiko sielut palauttaa Elgalle ja Larsille? Ehkä. Mahdollisuuteni loistaa. Pelastamalla molempien hengen saan varmasti arvoistani tunnustusta. Mutta epäilen. Sara luottaa minuun. Mutta en ole koskaan kuullut tällaisesta toimenpiteestä. Mahdollinen? Ehkä.
Epäonnistuminen todennäköistä. Epäonnistuminen johtaa kahteen kuolemaan. Valitettavaa, mutta riski otettava. Jos onnistun, läpimurto astraalialkemian saralla mahdollinen. Epävarma.

Sara luottaa. Sisareni, sisareni. Olisimmepa saanet osaksemme toisen kohtalon. Miksi huolehdit? Pitäisi toisinpäin. Vanhempi nuoremmasta. Sara on liian.. Hän ei tule kestämään julmuutta jonka tulemme kokemaan. Tunnen.. epätieteellistä. Epäloogista. Tiedän. Tiedän vaikeiden aikojen olevan vastassa. Minä kestän, koska en voi enää menettää mitään. Pidän hänet turvassa. Vähintä mitä voin tehdä.

Sielukivet. Voimakasta magiaa. Haltuunottaja on lemmikki. Työkalu. Ei itse kykenevä loihdintaan. Kuin velhon familiaari. Kuinka palauttaa sielu?

Kivien taikuus. Vastaus. Sitoo hengen itseensä. Ehkä mahdollista murkasta kivi ja sielu löytää tien? Ei. Kineettinen isku saattaa vain hajottaa sielun tavoittamattomiin. Jauhaminen.. Ei. Ei. Ei. Ei. Ei. Ei. Ei. Ei. Ei. Ei. Ei. Ei.

Hapossa sulattaminen. Neutralointi. Juoma. Inherentti taikuus siirtyy maagiseen keitokseen. Sielu sitoutunut kiveen ja kiven sulaessa sitoutuu taikajuomaan joka imeytyy elimistöön. Kyllä. Oikea ratkaisu. Paras onnistumismahdollisuus. Todennäköisyydet moninkertaiset vaihtoehtoihin verrattuna. Henkiinjäämisen mahdollisuus arvioni mukaan 14 %. Hyväksyttävä riski.

Yllättävää. Lars ja Elga. Heräsivät. Vain Matilda on kysymysmerkki. Odotamme olennon heräämistä.

Se heräsi. Sen herääminen lähetti psionisen aallon. Tunsin sen tuskan. Pelon.. En ollut koskaan tuntenut vastaavaa. Se tuska ja alistuminen. Se oli musertavaa. Löin olentoa ja se lopetti psyykkisen kiljuntansa. Mitä tunsin sillä hetkellä, sen mustien silmien katsoessa minua, tämä tuntematon olento, kauhusta sekasin. Jos Sara tietäisi. Hän ei saa ikinä tietää.

Minä pidin siitä. Vallasta. Hallinnasta. Tiedosta, että näin väkevä olento oli täysin armoillani.

Aloitin kuulustelun. Aspar, Elohopea, Sara, Roblu. Kaikki olivat paikalla. Aspar kirjoitti ylös sen, mitä olento sanoi. Sisareni.. hän aneli minua lopettamaan. Miksi, Sara? Et ymmärrä. Minulla on vain tämä Tarkoitukseni on tieto ja ymmärrys. Sinulla on kaikki se, mitä haluaisin.

Lopetin olennon. Niin monta kysymystä, vailla vastauksia.

Välittömästi sen jälkeen pieneen leiriimme hyökättkiin. Elohopea organisoi puolustuksen hämmentävällä tehokkuudella. Kääpiö ei ehkä ole kaikista ovelin yksilö, mutta hänen järjestelmällisyytensä ja sotataitonsa ovat huomattavat. Arvostan häntä niiltä osin. Haluan keskustella hänen kanssaan aiheesta. Liikaa kiireitä.

Viides merkintä

Aamu. Sumuista. Keskustelin Saran kanssa. En muista mistä. Opiaatit helpottavat poltetta.

Tämän pakolaisyhdyskuntamme loitsijat ylittävät ymmärrykseni. Kuinka voi olla mahdollista, että vain kaikista suurimmat tunarit, kyvyttömimmät temppuilijat ja muu roskaväki selvisi laivamatkasta? Missä ovat kaikki taitavat yksilöt? Ne, joilla todellisuudessa olisi tietoa, ymmärrystä, joiden kanssa voisi keskustella edes suurinpiirtein samalla tasolla? Tämä jatkuva alentuminen aiheuttaa minulle päänsärkyä. Onneksi Sara ymmärtää. Hän tuntuu olevan ainoa. Sain kuitenkin kollegion varastosta yrttejä, joilla tehdä vesijuoman. Tämä auttaa meitä lyömään vedenalaiset vihollisemme.

Kuudes merkintä

Höpöheinä täytyy hoitaa pois tieltä. Hänellä on kaikki aatelisen huonot ominaisuudet eikä lainkaa hyviä. Elleivät politiikan keinot onnistu.. Hänestä on päästävä eroon. Hän on vaaraksi. Meille kaikille. Minulle. Siskolleni.

Thran_Tome.jpg