Noto-Hantoun vartijat

Karasudon klaani

Karasudon klaani on hädässä. Entinen virka keisarillisen kirstunvartijana on kaukana menneisyydessä, kuten kunniakas Habasudon nimi. Karasudo tarkoittaa tyhjänlaskijaa, mikä kertoo pitkälle syyn klaanin nykyiseen ahdinkoon ja tehtävään Ishikawa-provinssin vartijoina. Klaanin pelaajahahmo-haarake vartijoi Noto-Hantoun niemekettä ja sitä ympäröivää maaseutua. Noto-Hantou on vuoristorosvojen ja henkien täyttämä karu maapala, joka elää kalastuksella, muutamalla kaivoksella ja niukoilla merikaupan tulleilla.

Klaanissa on noin 500 jäsentä, joista 200 on asekuntoisia ja 20 busheja.

kanazawa.png

Aikalinja kampanjaa edeltäneiden tapahtumien selkiyttämiseksi.
Klaaninpoltosta hahmoihin kohdistuvat vaatimukset

Sessiot

Blossoms sessio1
Blossoms sessio2
Blossoms sessio3

Pelaajahahmot

Saburo Sato
Nobu Karasudo
Kisuke Karasudo
Toguchi Karasudo

Merkittävät henkilöt

Kazuya Karasudo Klaanin pää, jalomielinen ja herkkä tulistumaan. Kazuya ei lausu koskaan runoa. Hänen ulkomuotoaan ovat jotkut verranneet yrmeään korpirosvoon.

Kanako Karasudo Klaanin isoäiti, Kazuyan piina ja klaanin kantava voima.

Hana, Kazuyan äiti, joka hukuttautui pian karkoituksen jälkeen läheiseen kiviseen lahteen. Hänen kerrotaan puhuvan niille, jotka ovat busheja ja tuovat hänelle uhreja. Kazuya ja Kanako eivät pidä tästä rituaalista, joko muistuttaa suvun häpeästä ja vastustavat sen suorittamista. Julkinen salaisuus kuitenkin on, että kaikki Karasudon bushit ovat ainakin kerran vierailleet lahdelmassa ja sytyttäneet suitsukkeen Hana-Kamille. Harva kuitenkaan kertoo mitä lahdella on nähnyt.

Hito Kinsatsu, kaivosklaaninsa johtaja ja Karasudojen ystävä.

Chou Yamada, Hibiko Karasudon kaapannut Yamadan langennut bushi.

Hibiko Karasudo, Chou Yamadan rakastajatar, joka on ottanut Noton ryöväriklaanit hallintaansa Choun kuoleman jälkeen.

Habasudo, Karasudon klaanin esi-isän kami. Habasudo, mikä tarkoittaa täydenlaskijaa oli aikoinaan koko klaanin nimi, mutta keisari muutti sen riistäessään tehtävän klaanilta.

Takahige Karasudo, suvun "uusi toivo", on matemaatikkomestari , jonka sanotaan olevan suuren esi-isän Kami Habasudon johdattama. Hänen hoidossaan ovat suvun uusi laivatelakka ja siellä tehtävä työ.

Noto-Hantoun alue

Lähistöllä on askeettinen soturimunkkitemppeli, jonka munkit suojelevat Pyhää Keihästä. Munkkeja on hieman toistakymmentä ja vaikka heillä ei ole suurta valtaa alueen politiikassa, heitä kunnioitetaan heidän raivoisan taistelutyylinsä ansiosta.

Soji-Temppeli on istumamietiskelyn yksi merkittävimmistä paikoista läntisessä Japanissa.

Paikalliset uskovat, että Noto-Hantoun kallioilta löytyvät suuret pesät ovat myyttisen tengu-demonin pesiä.

Kummituksia tavataan erityisesti Warship Island nimiseltä saarelta. Saari on luonnollinen jyrkkäseinäinen vankila, jonne on usein karkoitettu erityisesti mielenvikaisia. Kerrotaan mm. erään karkoitetun naisen tarinaa ja puhutaan hänen riivaavaan saarta.

Ystävät

Kalastajakylät

Noto-Hantoun niemen kalastajakylät ovat jääneet suureen kiitollisuudenvelkaan Karasudon suvulle Kazuyan tuotua heille riisiä pahimman nälänhädän aikaan. Kalastajakylät ovat Karasudon vahvoja liittolaisia. Tarpeen tullen kalastajat nousevat aseisiin miehittämään Karasudon sataman rannnikkolinnoitusta ja Karasudo puolestaan antaa heille varastoistaan riisiä tarpeen vaatiessa, sekä pitää kylät mahdollisuuksien mukaan turvassa ryöväreiltä. Kalastajat ovat myös ainoita, jotka tuntevat Noto-Hantoun niemen karikot ja riutat niin hyvin, että pystyvät ohjaamaan laivoja turvallisesti Karasudon linnoitettuun satamaan.

Kaivosklaani Kinsatsu

Noto-Hantoun vuoristossa asuu myös pienempi klaani Kinsatsu, joka tunnetaan louhoksestaan. Karasudot ovat vuosia yrittäneet sulauttaa klaania itseensä avioliittojen kautta, mutta sulautus ei ole koskaan ihan täysin onnistunut. Lukuisien avioliittojen seurauksena klaanien välit ovat kuitenkin erittäin hyvät, sillä suurin osa Karasudojen johtajista on jo verisukulaisia suurimman osan Kinsatsujen johtajien kanssa.

Viholliset

Piraatit ja ryövärit

Hankalat sääolot ja vaikeat huonostikartoitetut riutat ja karikot Noto-Hantoun niemen ympärillä aiheuttavat usein korealaisten piraattien haaksirikkoutumisen lähisaarille ja niemenkärkeen. He useinmiten liittyvät maallaoleviin rosvojoukkoihin tai muodostavat uusia. Tästä johtuen Noto-Hantoun niemellä asuu runsaasti ryöväreitä ja murhamiehiä. Piraatit puolestaan eivät lukuisista haaksirikoista huolimatta ole vähentyneet juurikaan houkuttelevan vilkkaasti liikennöidyn kauppaväylän läheisyyden takia.

Yamadot ja suvun musta lammas

Karasudon suku on kautta aikojen kilpaillut vanhan soturisuvun Yamadojen kanssa resursseista, arvovallasta ja milloin mistäkin. Joitakin vuosia sitten arvostetun prinsessan Hibiki Karasudon ja maineikkaan, suurta kansansuosiota nauttineen bushi Chou Yamadon välille kuitenkin muodostui rakkaussuhde. Kumpikaan perhe ei tätä voinut hyväksyä ja meinasi syttyä selkkaus puolin ja toisin heitettyjen asiaa koskevien syytösten johdosta.

Chou ja Hibiko siis karkasivat yhdessä Noto-Hantoun erämaahan, missä he kohtasivat korealaisia ryöväreitä. Chou voitti ryöväreiden johtajat ja asettui itse johtajan asemaan. Hänen johdollaan ryövärit muodostuivat ennen näkemättömän tehokkaiksi ja vaarallisiksi. Yamadot lähettivät joukon sotureitaan metsästämään häntä, mutta joukko ei koskaan saanut Chouta kiinni.

Soturijoukon sijaan Chou kohtasi loppunsa ryöväreiden keskuudessa eläneen Karasudo-klaanin jäsenen käsissä. Saburo Sato oli vuosia aiemmin soluttautunut kelmien joukkoon tiedottaakseen heidän suunnitelmistaan teitä vartioiville sukulaisilleen. Hibikon ja Choun ottaessa vallan itselleen, hän hylkäsi tehtävänsä ja otti sen sijaan tilaisuuden riistää Chou Yamadan hengen ja palauttaa Hibiko takaisin Karasudon kaupunkiin.

Pakomatka lukuisan rosvojoukon läpi ei kuitenkaan onnistunut ja rosvojen saavuttaessa soluttautujaa, hän joutui jättämään prinsessan. Kyvykäs ja vihan valtaan joutunut nainen onnistui säilyttämään johtoaseman rosvojen parissa viekoittelemalla uutta korealaisjohtajaa. Hän on myös vannonut kostoa Saburoa vastaan. Uusi korealaisjohtaja, Chin-Whan, onkin jo tehnyt useamman yrityksen Saburon henkeä kohtaan. Tähän mennessä yritykset ovat kuitenkin menneet jostain syystä pieleen. Hibiko on myös onnistunut lämmittelemään rosvojoukon välejä Yamada-suvun kanssa.

Kauppiassuku

Nälänhädän isketttyä Kazuya onnistui pelastamaan kalastajakylät, mutta joutui myymään tämän takia myymään omilta alueiltaan hyvän paikan kauppiassuvulle, joka on nyt myöhemmin osoittautunut kunniattomaksi rikollisten ja salakuljettajien pesäksi. Karasudon klaanin bushit yrittävät hankkiutua eroon mokomista lurjuksista paljastamalla heidän kunniattomia juoniaan ja kauppiasklaani (nimetön so far) yrittää horjuttaa Karasudon asemaa ja kiristää heitä kyseenalaistamalla heidän kykynsä varjella teitä ja karavaaneja.

Yliluonnolliset viholliset

Karasudon vartioimalla tiellä vaeltaa haamukauppasaattue, jonka tiedetään johdattavan harhaan tien kulkijoita. Tiedetään, että nämä haamut voi kohdata pimeänä yönä tietyssä solassa (omamoga sola), joka on tästä syystä kiellettyä aluetta. Kaikkia tietä käyttäviä varoitetaan kiertämään pidemmän reitin kautta.

Resurssit:

Suvulla on parikymmentä soturia, massiivinen satama ja raskas linnoitus, vastarakennettu laivatelakka, metsää sekä verotusoikeus teille.

Tarpeet:

Laivanrakennus tarvitsee puutavaraa, mutta metsät ovat kirotun solan takana tai ryövärien vaarantamina. Telakka tarvitsee myös köysiä ja tarvikkeita. Nämä saisi kauppiassuvulta, joka haluaa tullivapauden ja jonkun joka katsoo muualle, kun laivaan viedään laatikoita joista kuuluu itkua. (toim. huom. Tonpa olit tätä tarinaelementtiä vastaan. Selvennä vielä, haluatko että sitä ei lainkaan esiinny kampanjassa.)

Kazuyan teot:

Kun joitakin vuosia sitten kalaparvet jäivät saapumatta ja koitti kova nälänhätä, klaanin päämies Kazuya hankki suurella omalla vaivalla ja kustannuksella riisiä niemen kalastajille. Tämän toteuttaakseen hänen täytyi myydä oikeudet kauppaan suvulle, joka osoittautui kunniattomiksi juonittelijoiksi, jotka yrittävät salakuljettaa tavaraa niemen läpi.

Kazuya kantaa raskasta ja kammottavaa häpeää. Yamada klaanin bushin ja oman tyttärensä kielletyn rakkauden tulistuttamana hän antoi harkitsemattoman komennon busheilleen. Huonosti sanoitetun ja väärin ymmärretyn runomuotoisen komennon seurauksena Karasudon jalot bushit päätyivät suorittamaan salakähmäisen ja raa'an hyökkäyksen Yamadan tiluksille, tappaen niin sotureita kuin kyläläisiä. Tämä on julkinen, häpeällinen salaisuus, jota Yamada ei voi todistaa. Häpeän takia 7 Karasudon Busheista ei palannut tältä retkeltä. He vaeltavat kasvottomina ja häpeän piinaamina.

Whirlwind:

Obaa-sama on kadonnut ja ryövärit ovat polttaneet kokonaan yhden kalastajakylän vaarallisen syvällä Karasudon aluetta.

Suhdekarttaa. tämän artikkelin fileistä zippinä svg jota voi sitten säätää. Jos kaivatta jostakin itsellenne paremmat hahmokuvat niin vaihdan. teen tämän toivottavasti huomenna loppuun.

relationships.jpg