Raja

Raja

On vuosi 328. Lännen kuningaskuntaa on koetellut vuosia kato, nälänhätä ja kapinat. Suurin kapinoista keskittyy yhden henkilön ympärille. Punaisen Papin kultti puhuu siitä, kuin elämän pyörä kääntyy taas kerran, ja nälkäänäkevistä tehdään uusia herroja ja ruhtinaita. Karismaattinen sanoma on levinnyt tulen lailla läpi epätoivoisen köyhällistön ja vuonna 326 syttyi suurin kapina mikä historiaan on merkitty. Punaisen papin kultti levisi yli kuningaskuntien rajojen ja villityt palveluston edustajat viiltävät isäntiensä kurkut auki yön pimeydessä ja säikähtänyt aateli sytyttää omat orjaparakkinsa tuleen välttyäkseen kostolta.

Kahdessa vuodessa lännen kuningaskuntaa ei enää ole. Kuningassuku on surmattu huhujen mukaan viimeiseen haaraan saakka ja maassa vallitsee kaaos. Itsenäisyydestä haaveillut Keskustan ruhtinaskunta käy oman julman sisällisotansa ja julistautuu itsenäiseksi lännestä, etelän keisarin tukemana. Punaisen papin kannattajat keskustan alueella vangitaan, surmataan ja karkoitetaan, mutta sota on jopa raa'empi kuin lännessä, missä köyhälistö nousi, kuin profetia sanoi, herraksi herrojen tiluksille.

Uldholmin linnake

Uldholmin linnake on osa uutta Rajaa Lännen ja Keskustan välillä. Linna on vanhempi kuin kukaan muistaa ja luonnollisella puolustuspaikalla. Nuori aateliskapteeni lähetetään perustamaan raja.

"Hänen korkeutensa Keskustan SuurRuhtinas on täten teille määrännyt tehtäväksi ja läänitykseksi Uldholmin rajalinnan. Tällä määräyksellä teidän tulee täysin valtuuksin ja vapauksi perustaa pitävä raja sekä järjestys Uldholmin alueelle. Rajan yli sallittaman vain keskustan kansalaiset, joille oikeat asiakirjat on annettu sekä muiden valtioiden jäsenet niine valtuutuksineen kuin asiallista on. Lännen punahallituksen joukkoja tahi kansalaisia ei tulla rajan yli päästämän eikä Lännen kieltä sallittako rajalla puhuttavan kuolemanrangaistuksen uhalla, paitsi niissä tilanteissa, joissa se on sotilashenkilöille välttämätön Lännen Joukkojen ja Vartijoiden kanssa keskustelemiseksi."

rajakartta.png
raja2.svg