Reiska - Reino Mannermaa

Jos se osasi liikkua, mutta ei enää, Reiska korjaa. Häneltä saa myös "vähän käytettyjä" kulkupelejä sopuhintaan.

Reiska omistaa maatilkun laitakaupungin laitojen takana, jonka maatilkusta näkyy useimmiten vain juuri ja juuri ne kapeat polut, mitä pitkin kiemurrella. Ei aina niitäkään. Kaiken muun tilan täyttää epämääräinen tavara, joka on lähtöisin erilaisista laitteista. Etupäässä liikkuvista, mutta kerran Ovla törmäsi puulatikkoon, mikä oli täynnä vanhoja kaasunaamareita. Varsin hyödyllisiä joissain tilanteissa, mutta harvinaisen epämukavia.

Reiska on ihminen - luultavasti. Hänen ihonväri on rasvaisenpaskainen, paikoin öljyinen. Päällä hänellä on aina työhaalari ja päässään hän pitää nuhjuista lippalakkia. Kaulalla roikkuvat aina hitsaulasit. Kuulo hänellä on päässyt hieman rapistumaan, mutta onneksi nykyteknologia auttaa asiassa. Sekä Reiska itse että se pieni makuusoppi, mihin Ovla pääsi kerran kurkistamaan, haisevat siltä kuin ne olisi kyllästetty tervassa ja savussa. Asiaa ehkä edesauttaa se, että useimmiten Reiskalla on huulillaan piippu, jossa kytee jotain.

Reiskan maapalsta ei ehkä ole aivan samassa luonnontilassa kuin Ovlan Pohjola eikä Reiska tunnu olevan sosiaalisilta taidoiltaan kovin kummoinen. Ovlasta hän kuitenkin vaikuttaa reilulta ja melkein luotettavalta hepulta, joka osaa asiansa.

Connection rating: 2
Loyalty rating: 3