Romar

"Minne jalkani minut kantavatkaan, maa ja kivi niiden alla tuntee minut, kannustaa minua eteenpäin. Missä lepäänkään yöni, kotini ja perheeni ovat minua hengessä lähellä, rikkomattomasti yhteydessä. Mitä pahuutta ja epäoikeutta matkallani kohtaankaan, voimani ja uskoni tekee siitä lopun, Sieluintakojan kunniassa."

Romar of goljatti, pitkä ja vahva mies, jolla on harmaa, kivenkaltainen iho. Hän on kotoisin kaukaisesta maasta, vuoristoiselta seudulta, ja vuosia sitten joukko maita kiertäviä palkkionmetsästäjiä hänet sieltä pakolla raastoi kotikaupunkiinsa tarjoamaan viihdykettä sen kansalaisille.

Gladiaattoriareenan aliset tyrmät ovat kolkko ja karu paikka. Sinne tuodut niin eläimet kuin älylliset kituvat ja menettävät toivonsa ja elinvoimansa niin, että kun heidät kutsutaan ylös hiekalle vuotamaan verta ja tappamaan orjuuttajiensa huviksi, heidän voimansa on jo murtunut ja he kuolevat hartiat kyyryssä, vailla ylpeyttä tai kunniaa.

Näin ei ollut laita Romarin, kun hänet heitettiin niihin hämyisiin onkaloihin. On hänen kansansa ja hänen heimonsa voima lujittua ahdingossa. Kivi, joka kolkkona ja kylmänä painaa gladiaattorin ruumista, ei tuonut hänelle ahdinkoa, sillä se on ollut hänen koko ikänsä voiman ja varmuuden lähde. Hänen vastauksensa armottomaan kohtaloonsa oli ottaa haaste vastaan, selvitä.

Goljatit niin kuin kääpiöt ovat Moradinin lapsia, vuoresta syntyneitä ja kestäviksi taottuja. Sukupolvelta toiselle välittyy tieto Sieluintakojan tavoista ja eetoksesta. Romar tuntee Hänen pyhän läsnäolonsa elämässään ja noudattaa samaa kivenlujaa kunniasäännöstöä, jonka pohjalle on rakennettu kääpiöiden yhteiskunta. Läpi orjuuden ja sitä seuranneiden vaiheiden se ohjaa häntä pyrkimään eteenpäin, muistamaan juurensa, jättämään jälkensä maailmaan ja olemaan suvaitsematta vääryyttä.

Selvittyään lukuisista päivistä kuuman areenan verisellä hiekalla ja kylmissä tunneleissa sen alla, Romar kohtasi harhateille eksyneen kääpiön, joka osti jättiläisen orjakauppiailta. Romarin nimellinen herra oli joutunut harhaan Moradinin opista ja saattanut sielunsa raskaaseen velkaan. Romar näki kamppailun ja katumuksen miehen syvimmässä ja antoi neuvoansa ja tukeansa vahvistaakseen sitä osaa ystävästään, joka kaipaa takaisin oikeaan elämään, siihen että asiat ovat niin kuin niiden kuuluu olla. Vielä tänäkin päivänä he kaksi kulkevat yhdessä, Romarin vakaana päätöksenä jättää jälkensä tähän pirujen kynsissä viruvaan sieluun ja siten maksaa takaisin velkansa vapautumisesta areenamestarin ikeestä.

"Kaikella on maailmassa paikkansa, osansa järjestyksessä. Pahuus on sekasortoa, hämmennystä, eksymistä oikealta paikaltaan. Monet ovat vääristymät, jotka kalvavat maailman ydintä ja raastavat kuolevaisten sieluja. Kuolleet, jotka kävelevät eivätkä osaa levätä rauhassa. Miehet, jotka ahneudessaan ryöstävät ja raiskaavat ja palvovat jumalina vääriä olentoja. Heikkous, joka tekee soturista pelkurin ja orjan epätoivolle."

Romar

Goliath
Level 2
Paladin of Moradin
Lawful Good

Ability Score Modifier Check
Str: 18 +4 +5
Dex: 12 +1 +2
Con: 14 +2 +3
Wis: 16 +3 +4
Int: 8 -1 0
Cha: 10 0 +1
Total Class Ability Level Item Armor Feat Racial Other
Hit points 35 15 14 6
Bloodied 17
Surge value 8
Surges/day 12 10 2
Initiative 2 1 1
Speed 5 -1 6
Skill Total Training Level Ability Racial Item Feat Other Armor
Athletics 10 5 1 4 2 -2
Endurance 7 5 1 2 1 -2
Heal 9 5 1 3
Insight 9 5 1 3
Nature 6 1 3 2
Religion 5 5 1 0
Defences: Total Base+level Ability Racial+class Armor Item Enchantment Feat Other
Armor class 20 11 8 1
Fortitude 17 11 4 1 1
Reflex 14 11 1 1 1
Will 17 11 3 2 1
Feats Racial Class
Berserker's Fury Powerful Athlete Ardent Wow 3/day
Goliath Greatweapon Prowess Stone's Endurance Divine Challenge
Languages Channel Divinity
Common Divine Strength
Dwarven Divine Mettle
Slot Item Magic level
Weapon Thundering Maul +1 3
Body Dwarven Plate Mail +1 2
Neck Amulet of Protection +1 1
Weapon 2 Javelins
Consumable 3 Potions of Healing 5
Implement Holy Symbol
Standard Adventurer's Kit
Climber's Kit
50' Silk Rope
Lantern
Money 156 g
Power Level Action Attack Damage Type Special
Basic melee At-will Std 8 vs. AC 2d6+7 BM
Basic ranged At-will Std 7 vs AC 1d6+4 BR
Ardent Strike At-will Std 8 vs. AC 2d6+7 M Charge; On hit Divine Santion until end of my next turn
Valiant Strike At-will Std 8+ vs. AC 2d6+7 M +1 to hit per adjacent enemy
Divine Pursuit Encounter 1 Std 8 vs. AC 4d6+7 M Push 3 and shift next to target
Paladin's Judgement Daily 1 Std 8 vs. AC 6d6+7 M Ally in 5 can use healing surge
Call of Challenge Encounter Utility 2 Minor Close Burst 3 Divine Sanction until end of my next turn