Saburo Sato

Takaisin pääsivulle

Saburo Sato on sensei Nobu Karasudon miespalvelija, henkivartija, vakooja ja oikea käsi.

saburo.png

Tausta

Saburo syntyi laivanrakentajaperheen kolmanneksi pojaksi 27 vuotta sitten. Hänen tultua siihen ikään, jolloin normaalisti aletaan oppia isän työtä, ajat olivat vaikeat. Työtä ei ollut paljoa ja isällä Daichilla oli jo kaksi poikaa, jotka hän oli vaikeista ajoista huolimatta kouluttanut ammattiin. Saburolla ei ollut suurta kiinnostusta veneenrakentamiseen, joten hän juoksi pitkin erämaita ja opetteli metsästystä sekä ansastusta. Tämä ei harmittanut isää juurikaan, sillä Saburo toi enemmän ruokaa pöytään kuin kaksi muuta poikaa yhteensä.

Kun isä sai kuulla uusien laivatelakkatöiden alkaneen Karasudon klaanin alueilla, hän muutti perheineen välittömästi. Työtä oli enemmän, mutta kaikenlaiset ongelmat piinasivat ensin telakanrakennustöitä ja sen jälkeen laivanrakennustöitä. Nälänhätä oli pahempi Karasudojen mailla ja rosvot ryöstivät vähät jäljelle jääneet ruoat sekä laivanrakennustarpeet.

Noin viisi vuotta sitten Saburo esittäytyi vapaaehtoiseksi soluttautumaan hankalaksi käyneiden rosvojen mukaan ja lähettämään tietoa niiden liikkeistä Karasudojen Busheille. Daichi vastusti tätä ajatusta, mutta rosvot olivat muodostuneet niin suureksi ongelmaksi, että loppujen lopuksi Saburo lähti kuitenkin. Saburon tietojen perusteella rosvo-ongelmaa saatiin huomattavasti lievitettyä. Chou Yamadan otettua rosvojoukko hallintaansa, muodostui sen toiminta hetkessä kertaluokkaa pelottavammaksi ja tehokkaammaksi. Saburo raportoi tilanteen ja ilmoitti myös, että hänen olisi mahdollista päästä tarpeeksi lähelle Chouta ottaakseen tämän hengen. Choun rosvoilu, sekä epäsuora vahinko, jonka hän oli jo aiheuttanut Karasudoille kasvottomien sekä Hibikon häpeän muodossa sai ei jättänyt Kazuyan mieleen epäilystä siitä, käytettäisiinkö moinen tilaisuus hyväksi.

Palatessaan vakoiluretkeltään, Saburolle annettiin palkinnoksi paikka Karasudojen lähimmässä palveluskunnassa Nobun miespalvelijana.

Statit

born artisan, hunter, hunter, trapper, bandit (27 yrs)

Ominaisuudet

power 5, agility 4, speed 7, forte 3
will 6, perception 4
steel 6, health 5, reflexes 5, base circles: 3

Taidot

hunting 1 pt: 2
tracking 1 pt: 2 -> 3 (kokemuksella korotettu pelin aikana)
trapper 1 pt: 2
sojutsu 5 pts: 6
crossbow 5 pts: 6

brawling 3 pts: 4
stealth 4 pts: 6
observation 2 pts: 3
orienteering 1 pt: 2

haggling 1 pt: 3
forest-wise 1 pt: 2
lowland-wise 1 pt: 2
peasant-wise 1 pt: 2
mountain-wise 1 pt: 2

foolish noble-wise 1 pt: 2
night ambush-wise 1 pt: 2

persuasion 1 pt: 3
inconspicouus 1 pt: 3
falsehood 1 pt: 3
disquise 1 pt: 2

Traitit

tradition, fearless, loyal, yes master

Resurssit

10 affiliation: Karasudo 1d
5 property or Karasudo resource: network of ranger cabins, (2x leaky shack + one good cabin)
3 relationship: Chin-Wha korealainen rosvo, Hibikon vallan kahva ja koston väline
5 relationship: Hitomi Kinsatsu, pelastin rosvojen hyökkäykseltä vakoillessani heitä.
5 relationship: ?
1 clothes
1 sandals
5 poor quality spear -> run of the mill spear (saatiin palkintona taistelusta rosvoja vastaan)
5 poor quality crossbow -> run of the mill crossbow (saatiin palkintona taistelusta rosvoja vastaan)

resources stat: 1

Uskomukset

  • Sekaantuessaan yliluonnolliseen, korealaisrosvot vihastuttavat luonnonhenget ja tuhoavat koko Noto-Hantoun asutuksen itsensä mukaanlukien. Teen lopun heidän luonnottomista riiteistään hinnalla millä hyvänsä.
  • Karasudot ovat yksi harvoja aatelissukuja, jotka näkevät vähälistön arvon. Teen kaikkeni kunnioittaakseni ja korostaakseni tätä puolta ollessani heidän palveluksessaan. Autan vähäosaisia aina, kun tilanne sallii, eikä se ole suoraan ristiriidassa Karasudojen edun kanssa.
  • Tieto on tärkeä vallan väline siinä missä soturit, vauraus tai liittolaisetkin. Varmistan, että Karasudoilla se on saatavilla tarvittaessa. Seuraavaksi selvitän kadonneiden tilikirjojen kohtalon.

Vaistot

  • Liity taisteluun aina varoen ja omilla ehdoillasi. (def stance taistelun alussa ja bonarit siitä positiointiin.)
  • Ole mahdollisimman huomaamaton aina kun mahdollista. (inconspicuous in crowds, stealthy otherwise)

Takaisin pääsivulle