Siirai d'Atur
22+%25281%2529.jpg
Siirai d'Atur on aurinkohaltia Iliyanbruenista. Hänen sukunsa asutti ammoisina aikoina Illefarnin valtakunnan pientä kaupunkia nimeltään Eliayren Aturan, tai Laskevan Auringon Kukkula. Tämä muinainen kaupunki sijaitsi meren rannalla, paikalla jossa nykyään leviää Neverwinter. Läpi Sharandarin pitkän paon d'Aturin jälkeläiset ovat muistaneet menetetyn kotinsa loiston. Heillä on monta pitkää balladia, jotka kertovat elämästä Laskevan Auringon Puutarhassa, sekä maan ja metsien kauneudesta että sen asukkaiden voimasta ja viisaudesta. Kaikista Iliyanbruenin haltioista he eniten kaihoavat paluuta maahan, jota heidän esi-isänsä asuttivat.

Siirai on oppinut muinaisen valtakunnan huippuunsa hiotun taistelutekniikan sekä historian ja magian tietämyksen. Kykynsä sekä palavan halunsa nähdä Vanha Maa johdosta hän oli yksi ensimmäisistä valinnoista lähettää valmistelemaan Illefarnin valtakunnan paluuta. Matka ei sujunut odotetusti. Neverwinterin alue osoittautui perinpohjaisesti muuttuneeksi muinaisista ajoista. Maa itse on liikkunut sijoiltaan. Metsät ovat vaeltaneet. Kaupungit ovat kuluneet raunioiksi ja rauniot on ryöstetty. Kansat ovat syntyneet ja kuolleet monta kertaa. Jopa itse jumalat, joiden henki on maan yllä läsnä, ovat uusia ja outoja. Tutkimaan lähtenyt ryhmä haltioita joutui selviytymään oudossa maassa monien vaarojen kalvamana.

Ensimmäisestä retkestä on nyt kulunut useampi vuosi. Monet ovat tulleet ja nähneet itse oudot kansat ja kaupungit, ja sen sekasorron ja turmeluksen, joka jalon Illefarnin muinaisia maita on kohdannut. Monet ovat kääntyneet takaisin ja palanneet Iliyanbrueniin pohtimaan näkemänsä merkityksiä. Siirai on yksi harvoista, jotka ovat pysyvästi asettuneet asumaan Neverwinterin kaupunkiin. Hän asuu pysyvästi vuokraamassaan Tanssivan Pöllökarhun majatalon kattohuoneistossa, paikalla jossa hän uskoo muinnoin sijainneen esi-isiensä kartanon. Hän tutkii nykyisiä rotuja ja heidän historiaansa, pyrkien muodostamaan kokonaista kuvaa maanpaon aikaisten vuosituhansien tapahtumista sekä jäljittämään jälkeen jätettyjä arvoesineitä ja kirjoituksia.

Kampanjan alussa hän on palaamassa takaisin Neverwinteriin vietettyään muutaman viikon Iliyanbruenissa raportoimassa kansansa johtajille Vanhan Maan tilasta.
attachment.php?attachmentid=5988&d=1313435194

Statit

====== Created Using Wizards of the Coast D&D Character Builder ======
Siirai d'Atur, level 3
Sun Elf (Eladrin), Wizard (Bladesinger)
Blade Magic Option: Longsword
Versatile Expertise Option: Versatile Expertise (Heavy Blade)
Versatile Expertise Option: Versatile Expertise (Wand)
Iliyanbruen Guardian (+2 to Arcana)
Theme: Iliyanbruen Guardian

FINAL ABILITY SCORES
STR 10, CON 13, DEX 16, INT 19, WIS 8, CHA 12

STARTING ABILITY SCORES

AC: 20 Fort: 13 Ref: 16 Will: 16
HP: 35 Surges: 8 Surge Value: 8

TRAINED SKILLS
Acrobatics +9, Arcana +14, Athletics +7, History +12, Stealth +10

UNTRAINED SKILLS
Bluff +2, Diplomacy +2, Dungeoneering +0, Endurance +2, Heal +0, Insight +0, Intimidate +2, Nature +0, Perception +0, Religion +5, Streetwise +2, Thievery +4

POWERS
Basic Attack: Melee Basic Attack
Basic Attack: Ranged Basic Attack
Eladrin Racial Power: Fey Step
Wizard Utility: Spook
Wizard Utility: Light
Wizard Utility: Suggestion
Wizard Utility: Bladesong
Wizard Attack: Lightning Ring
Wizard Attack: Shadow Sever
Wizard Attack: Unseen Hand
Wizard Attack 1: Burning Hands
Wizard Attack 1: Chill Strike
Wizard Attack 1: Magic Missile
Wizard Utility 2: Shield
Wizard Utility 2: Feather Fall

FEATS
Level 1: Versatile Expertise
Level 2: Eladrin Soldier

ITEMS
Sylvan Leather Armor +1 x1
Collar of Recovery +1 x1
Bracers of Mighty Striking (heroic tier) x1
Magic Longsword +1 x1
====== End ======