Stocktonin Turnajaiset

Ensimmäinen päivä

Joust - Karsinta

Vaikka Turim sai ladyltä kannustusvierailun ennen kilpailun alkua, näytti sankarimme silti epävarmalta kun huomasi että ensimmäisenä vastassa olikin ryhmätoveri Elen. Turimia lisäksi häiritsi kun selvisi että aseina käytettiin peitsiä, jotka eivät ole hänen suosikkitaisteluvälineidensä joukossa. Elen taasen tunsi keihäiden ja muiden salkoaseiden salat.

Torven törähtäessä kilpailu alkoi ja ratsut karauttivat hurjaan laukkaan. Kilpailu paljasti yksipuolisen luonteensa heti alkuunsa kun Elenin peitsi osui Turimin rintaan uskomattoman kaukaa. Miesritari tömähti hurjan kuuloisesti maahan. Turim keräili itsensä ylös, mutta koljattitar oli armoton ja pyöri avuttoman soturin ympärillä aina välillä tuupaten häntä keihäälle ja kaataen yhä uudestaan maahan. Turim joutui perääntymään selkä seinää vasten ja lopulta hän verta vuotaen joutui hyväksymään tappionsa. Elenin varmistettua turnajaisedustuspaikan käski tämä toverillisesti Turimia pitämään Talvimyrskyn mainetta yllä joukkuemittelössä.

Mage Duel - Karsinta

Lounaan jälkeen jatkettiin taikojien mittelyllä, punaisessa nurkkauksessa oli Eladrin-velho, Sothale Celduilonin kaupungista. Mustassa nurkkauksessa varjojen keskellä seisoi Brand, Stocktonin edustaja tässä lajissa. Joitakin tummiin pukeutuneita hihhuleita oli paikalla häntä kannustamassa.

Loitsijat aloittivat taistelun rauhallisesti lähestyen toisiaan, Brand ehti ensimmäisenä vuodattamaan taikaohjuksella samalla hieman tuupaten vastustajaansa. Tätä ennen noita kuitenkin kirosi vastustajansa niin ilkein sanoin että areenan yleisö hiljeni kuin taikaiskusta. Sothale moisesta suivaantuu ja jähmettää kylmästi Brandin hetkeksi paikoilleen. Järkytyksestä toipunut yleisö nosti hetkellisesti sellaisen älämölön, että ottelijoilla oli vaikeuksia keskittyä taisteluun.

Noita alkoi siitä lämpiämään ja iski takaisin tuplaiskun ensin helvetin liekeillä ja sitten ukkosmyrskyn voimalla tuuppasi vastustajansa lähes areenan vastakkaisille laidalle samalla sulattaen itsensä jähmetyksestä. Velho vastasi loitsimalla itselleen tulisuojaa, jota Brand koitti murtaa siinä onnistumatta. Tämän jälkeen Sothale loitsi hämmentävän loitsun, joka hidasti Brandin jatkosuunnitelmia. Loitsijat vaihtoivat vuoroin loitsuja Sothalen hetki hetkeltä lähestyessä liikkumatonta vastustajaansa. Lopulta Brand pääsi hämmennyksestä eroon ja vaihtoi takaisin tuttuun Maagiseen Läjäykseen.

Molemmat taiankäyttäjät olivat tässä vaiheessa pahasti haavoittuineita, Sothale pahemmin haavoittuneena koitti ripeästo lopettaa taistelun, mutta sai maagisella voimallaan iskettyä Brandin vain seinää vasten. Tämä ei ollut tarpeeksi mustan noidan kaatamiseksi, joka vastaiskuna läjäytti kiroamaansa vastustajaa saaden tämän antautumaan.

Brand siis jatkoi Stocktonin edustusmista finaalissa.

Melee - Karsinta

Joukkueottelu Moonstair Bravest:gladiaattori, eladrin ja ryhmän vanha tuttu dragonborn Bax vs Winterstorm: Rael, Adran ja Turim.

Turim oli taistelijoista ensimmäisenä liikkeellä, siirtyen lähimmän tolpan taakse huitomaan kovasti ympärilleen vaikka vihollisia ei ollut lähelläkään.
Gladiaattori huuteli yleisölle saaden heidän kannatuksensa, Eladrin lähti hakemaan pihtiliikettä areenan toiselta laidalta.
Rael teki pikaisen taktisen käskynjaon käskien Adranin mukaansa. Nämä liikkuivat keskelle areena ja sitten rynnäköivät eladrinin. Ketjulla varustautunut genasi iski ensin, mutta eladrin yllätti Adranin kesken hänen rynnäkkönsä iskien pahasti vyön alle. Yllättävästä iskusta huolimatta Adran löi lujaa ja kaatoi vastustajansa areenan hiekalle.

Lohikäärmemies Bax säntäsi toverinsa apuun ja rynnäköi Raelin kimppuun vetäen Adranin myöskin viereensä ottamaan iskua vastaan. Seuraavaksi Turim ryntäsi lohikäärmeisen kimppuun ja näin kaikki taistelijat päätyivät samaan kasaan. Gladiaattori otti likaiset temput käyttöönsä, mutta löysi polvellaan vain Turimin metallisen alasuojan. Silmille heitetty hiekkakaan ei ohittanut Turimin sarvikypärän silmikkoa. Tovin maassa makoillut eladrin nousi ylös ja jatkoi taistelua yleisön huutaessa huumaavasti.

Iskuja vaihdettiin hetken aikaa puolin ja toisin, Raelin välillä parantaessa tovereitaan. Taistelun käännekohta tuli kun haltian jakamattoman vihan saanut eladrin kaatui tajuttomana maahan. Lohikäärmeinen Bax tuuppasi Turimin kumoon, mutta siitä ei ollut kuin lyhyeksi lohduksi, koska hänet tyrmättiin itse pian perään. Talvimyrskyn joukkueella oli edelleen kaikki edustajansa taistelukunnossa, mikä pakotti gladiaattorin tunnustamaan tilanteen toivottomuuden ja lopulta antautumaan.

Toisen semifinaalin veivät kentaurit, mutta voitto pimentohaltioista tuli kalliilla: yksi nelijalkaisista kuoli taistelussa hämärissä olosuhteissa. Lieni turvallista veikata, että haltiat eivät voittaisi kisojen urheilijamaisuuspalkintoa. Kentaurikuningas Karas käytti arvovaltaansa ja otti menehtyneen alamaisensa paikan kotijoukkuetta vastaan tulevassa finaalissa.

Archery - Karsinta

Ensimmäinen kierros ammuttiin 40 jalan matkalta, parhaat tulokset ratkaisivat. Seikkailijoistamme jatkoon selviytyivät Adran ja Rael.

Toinen kierros ammuttiin 80 jalan matkalta, tällä kertaa yhteenlaskettu tulos ratkaisi. Finaaliin selviytyi Adranin lisäksi Sagothin palkkasoturiarmeijan tarkka-ampuja.

Neuvottelut

Illan juhlissa Turim kutsuttiin Sundsvallin herttuan puheille. Tämä oli etsimässä aviomiestä tyttärelleen. Koska Sundsvallin suvulla ei ole miespuolista perijää, tulisi puolisosta seuraava herttua. Joitain alustavia lupauksiakin asian suhteen annettiin, mutta mitään ei ole kiveen kirjoitettu.

Pimentohaltiat tulivat kertomaan sankareille, että heidän valtakuntansa Uumenalassa oli joutunut Orcuksen kultistien valtaan. Osa heidän omasta kansastaan oli liittynyt pahojen pahempien voittajien puolelle. Haltioita edusti Elerra neito ja mukana oli silmälappupäinen Gendar - vanha tuttu Seitsemän pilarin salista, jossa haltiamies toimi kauppiaana.

Pimentohaltioiden kanssa päästiin sopimukseen epäilyksistä huolimatta. Orcuksen avataara ja tämän palvojat oli tuhottava tai ajettava pois Phaervorulin kaupungista, joka sijaitsi syvällä Uumenelassa. Palkkiona oli etumaksuna yksi level esine ja likaisen työn jälkeen jokaiselle Talvimyrskyläiselle level+2 esine.

Toinen päivä

Joust - semifinaali

Eleniä vastaan asettui Igorin katedraalista majaa pitävän, erittäin rasistisen veljeskunnan paladiini Pesril. Kumpikaan kamppailijoista ei suostunut suosiolla putoamaan satulasta. Vasta lukemattomien kierrosten jälkeen koljatti löysi itsensä selältään maasta, mutta nousi vielä kohtaamaan päälle hyökkäävän ratsastajan. Vaikka silmissä näkyi jo tähtiä, ei naistaistelija antanut periksi ja nousikin lopulta tasaväkisen väännön voittajaksi jatkaen voittokulkuaan finaaliin.

Joust - finaali

Jostain kaukaisesta Kerendasin kaupunkivaltiosta Bledshaw niminen soturi.

Mage Duel - Finaali

Melee - Finaali

Archery - Finaali

Voittajana haltia Aeval

Elenin matkapäiväkirja