Taustamietintää

Organisaation perus

Neljä Eladrin sukupolvea aikaisemmin filosofi ja alkemisti Moham Mus'ir kehitti perustan ajattelu mallille josta syntyi organisaation opaskirja. Mus'ir kuului [nimi] uskontokuntaan, tiedonkeräämisen, oppineiden ja kirjureiden Jumalan seuraajiin. Uskontokunnan organisaatio structuuri kopioitui osittain perustaan ja perus säännöstöstä muovautui uskonnollis filosofinen. Kuten organisaation symbooli, tuli, ajattelumalli pyrki tukemaan inspiraatiota, voimakkaita tunteita ja uudistumista. Moham Mus'ir tuki kirjastojen ja gallerioiden perustamista eteläiseen Granadan kaupunkiin, vaikutuksensa myötä houkutellen oppineistoa, taiteilijoita ja kauppiaita samalla. Granadan Liekki nimellä tunnettu organisaatio levittäytyi etelässä oppineiden aatelis nuorukaisten ja näiden patroneiden herrasmies kerhona, saavuttaen kohtalaista poliittista valtaa, samalla kun seuran synkemmät puolet; ylilyönnit, hurvittelu ja irstailu herättivät pahennusta.

Viimeisimpien vuosien konfliktien jälkimaininki on saattanut organisaation huonoon valoon; tuki valtaan nouseita vastustaneille tahoille, osallisuus vääräuskoiseen ja paheksuttuun kulttiin ja järjestön jäsenen kammottava tulipohjainen terroriteko, ovat saattaneet jäsenet vainottujen listoille. Tunnettujen jäsenten perheet ovat joutuneet tuomioistuinten eteen, oppineet on asetettu inkvisiition etsinnän ja tutkinnan kohteeksi ja johtajat on tuomittu majesteetin toimesta pettureina tapettaviksi. Granada toimi kauan rauhan tyyssijana sisällissodan raivaamassa maassa, mutta pian uuden vallan ja yhtenäisen uuden dogman kannattajat saartoivat sen.

- Taide muistuttaa arabialaista; kirjoitusta, mosaiikkejä, kupoleja ja pylväitä.
- Henget mukana aiheissa; Efreetit, Djinnit etc. Varoitukset primordiaaleista ja demoneista
- Mus'ad sukua Mus'ir filosofille. "Mus" alkuliite viittaa Eladrin factioniin. 'ad perheeseen

Granadan kaupungissa oli useaita suuria kauppiassukuja, joista Mus'arin suku oli eräs vaikutusvaltaisimmista. Maustekaupan ohella kaupungin tärkeimpiä artikkeleita olivat taide, opetus ja magia. Viimeisessä artikkelissa kaupunki oli erikoisuus juuri siksi että sen lumousten, alkemististen ainaiden ja loihdintojen merkittävyys näkyi kaikkialla. Syntinen Granada oli piikki pohjoisen valtavoimien lihassa ja näinpä varanto ja tuki jonka Granada antoi sisällisodan häviävälle osapuolelle koitui kaupungin kohtaloksi.

OrderFace9.jpg

Alhambra
- Mosaiikkeja, kupoleja torneja. Puutarhoissa suihkulähteitä, lintuja ja kukkia.
- Korjastoja ja huoneita opiskeluun
- Ilon torneja aisteille, lihallisille nautinnoille sekä muille paheille.
- Täynnä loihdintoja helpottamaan jokapäpäiväisiä askareita, silti paljon palvelusväkeä.

Lady4.jpg

Almah Mus'ad
- Muham Mus'adin tytär, Marzukin serkku ja nuoruuden ihastus. Mestari Dhatrin oppilas
- Äskettäin täysi-ikäiseksi varttunut Eladrin joka on jo jonkin aikaa naamioitunut Ihmis tytöksi.

Dancer.jpg

Ah
- Pieni Henkiolento joka on seuraillut Marzuk Mus'adia
- Ajan myötä sidos on muuttuva Familiar sidokseksi (tasolla 6 Feat tarjolla jolloin em linkki syntyy)