Toro Tausta
Devil_Inside_by_quickreaver.jpg

noina aikoina, Bael Turathin viimeisen Keisarikunnan kuudennella kultaisella kaudella tunnettiin De Fuegon suku suuressa riemussa ilotulitusten ja ilottelujen pidosta ja kaikenmoisista kauniista asioista, Keisari oli asettanut Stormvikin juhlapajat De Fuego suvun komentoon ja pajoista tuotiin esiin useita ihmeitä kansana katseltavaksi; metalliin valettujen lohikäärmeitä, riemukkaasti sädehtiviä virvatulia ja juhlamestarin sauvan tahtiin liitäviä pohjanvaloja. Ihmeiden aika kuitenkin lakkasi lohikäärme äpärä sodan alettua ja pajan liekit asetettiin sodan metalliseen kouraan
- Kronikoitsija Amragoir Aikakirjassaan Bael Turathin Keisarikunnan lopun ajoista.

Tiefling Keisarikunnan kuudennen kultaisen kauden aikoihin ylimystön joukossa levisi joukoittain kultteja ja salaseuroja. Suosituimpia kultteja olivat erityisesti Vecnan ja Orcuksen sekä hyvin voimakas Tiamatin kultti, joka keskittyy rikkaiden dekadentteihin huvituksiin ja ”heikkojen lohikäärmeiden uhraamiseen”, jälkimmäinen joka suurelta osaltaan ajoi Keisarikuntaa konfliktiin lohikäärme äpärien kuningaskuntia vastaan. Kyseisten kulttien ohella useampia pienempiä muodostui, levittäytyen pääkulttien rinnalle. Eräs näistä oli Vihreän Liekin Veljeskunta. De Fuego perhe osallistui kultin toimintaan jo alkuajoista ja oli osaltaan tärkeässä roolissa nostaen esiin kaivauksissa muinaisia tekstejä varhaisempien Tiefling kulttien ajoilta, itse Tiefling suvun alkuaikojen ja ensimmäisten sopimusten ajoilta. Vihreä liekki, eli alkumuotoisen tekstin raakana käännöksen Tulzscha, ensimmäisissä sopimuksissa kunnioitettu, kauan unohduksissa ollut Jumala.

Tulzscha esiintyy riiteissä vihreän tulen pilarina, vaikkakin itse riitit pitävät sisällään liekkejä kaikissa sateenkaaren väreissä, suurelta osin kiitos De Fuegon suvun alikemististen taitojen. Itse Tulzschan vihreä liekki, pyhätön ikuinen liekki, polttaa hiljalleen ympäristöä, kuluttaen kiveä tomuksi ja saaden ylemmät elämänmuodot kokemaan outoja visioita ja näkemään pitkällisiä unia. Tulzcshan olomuoto itsessään on tuntematon, mutta hänen uskotaan olevan sidottuna kadotuksen keskelle, nousukaspaholaisten tuonne vangitsemana, kuitenkin polttaen hiljalleen itse pimeyttä ja tyhjyyttä pois ympäriltään. Uskovat pitivätkin kotonaan pieniä vihreitä lyhtyjä suojelemassa talojaan ”pimeydeltä”.
- Kronikoitsija Amragoir Aikakirjassaan Vihreän Liekin Veljeskunnasta.

Tulzscha.jpg

Hahmon konsepti ja taustaa:
Tervehdys ystävä, nimeni on Senór Toro De Fuego, juhlien ja ilotulitusten järjestäjien sukua. Tervehdin teitä, suojatkoon loihdittujen lyhtyjen valo aikaanne täällä ja kulkekoon sen kytevä siemen mukananne, kun aikanne lähteä koittaa.

1. Toro De Fuego on kotoisin Stormvikista, tarkemmin palatsin reuna-alueen labyrinttimaisista kortteleista. Perheellä on pitkälliset perinteet alkemiasta ja Tiefling riiteistä josta on iskostunut Toroon varsin voimakas mystillisyyden ihannointi.

2. De Fuegon suku on suurelta osin sammunut Tiefling Keisarikunnan romahtamisen jälkeen seuranneissa selkkauksissa ja palkkasotilaiden ryöstelyiden takia. Suku hajaantui neljään tuuleen, pienien ryppäiden jäädessä piilottelemaan Stormvikiin. Tämä piilottelu on iskostanut suvun jäsenet kiinni alamaailmaan ja erilaisiin rikollisiin toimiin.

3. Toro opiskeli itsenäisesti magian salat palatsin alapuolisissa kellareissa, tarkemmin muinaisen Tiefling katedraalin alapuolisissa unohdetuissa varastoissa. Suku sai suurimman osan pääomastaan palatsin alapuolelta kaivetuista muinaisjäänteistä, tämän lähteen sulkeutuminen on tuonut epävarmuutta tulevaisuutta nähden.

4. De Fuegot kuuluivat Vihreän Liekin Veljeskuntaan, salaseuraan joka oli liitossa kahlitun jumaluuden kanssa joka oli aikoinaan suuressa roolissa maailman luomisen kanssa. Veljeskunta harrasti salaisia riittejä ja toimi eräänlaisena omankäden oikeutta noudattavana organisaationa. Tärkeimpänä ohjenuoranaan olla valo joka hohtaa pimeydessä, tuli joka polttaa synnin pois kaupungista. Pääosiin organisaatio oli omaa asemaansa varmistava. Organisaation mietelause oli;
In brightest day, in blackest night, No evil shall escape my sight
Let those who worship evil's might, Beware my power… Green Lantern's light!

5. Toron nuoruuden yöt täyttyivät unista tippumisesta pimeyteen, painajaismaisina toistuneet tuntemukset kadotuksesta. Kuitenkin tämän kadotuksen keskeltä hän löysi valon, vihreänä hehkuvan liekehtivän auringon, vihreän lyhdyn. Tähän hiljaisesti liekehtivään, kahlehdittuun olentoon Toro turvautui ja lopulta liittoutui.

Tavoitteita
Älä anna vaatimattomien ympyröiden hämätä sinua ystävä, edessäsi seisoo muinaisen suvun väkevä jäsen. Jos Lumotun Lyhdyn valo suo osoittaa todeksi, tämä vesa on vielä nouseva loistamaan valoa tähänkin homeiseen huoneeseen.

1. Toroa eniten eteenpäin ajava voima on Vihreän liekin kutsu, joka vaatii häntä tutkimaan ja toimimaan sukunsa ja kahlehditun jumalan hyväksi. Tämä palo on jakaantunut toisaalta järjestystä ja rauhaa toivovaksi haluksi, toisaalta rangaistusta ja kostonhimoa valelevaksi polttoaineeksi. Toro haluaa haalia itselleen lisää materiaalia vanhoilta Tiefling ajoilta ja valjastaa enemmän ja enemmän verilinjansa voimaa jotta voisi paremmin palvella kahtia jakaantunutta paloaan.

2. Sisimmässään Toron veri hamuaa kunniaa, tunnustusta ja monenmoisia syntisiä asioita. Hän ymmärtää että tämä on hänen verensä sytyttämää, joka antaa hänelle luvan antautua näille tuntemuksille.

Salaisuuksia
Ystävä, sanoillasi on varmasti hyväntahtoiset juuret, mutta mielesi on vääntänyt ne ikäväksi kuulla. Pidättele kieltäsi nyt, olet vieraani ja näin kunniani alla, älä loukkaa sitä.

1. Toro palaa jatkuvasti mielessään Vihreällä liekillä joka polttaa hänen kuvitelmissaan ympäristöä, ja hän pelkää tuon kuvitelman mielekkyyttä. Hänen mielessään käydään jatkuvaa kamppailua halun ja kontrollin välillä.

2. Toro toimi petturina Stormvikin kaatumisen aikaan. Hän välitti tietoa valloittajille ja toivoi tämän tuovan rauhaa perheelleen. Valitettavasti sopimukset petettiin ja suvun varastot ryöstettiin tämän vuoksi.

Tuttavia
Ah tosiaan, vaikuttaa että meillä on yhteisiä tuttavia kuin yhteisiä tavoitteitakin! Tämä kohtaaminen on totisesti kohtalon sanelema.”

1. Brogg Ahjotupa, Toron kotialueen kaupungin kaartin komentaja, roolissaan jo ennen miehitystä ja niitä harvoja upseereita jotka säilyttivät asemansa valloituksen jälkeenkin. Brogg on järkälemäinen puoliverinen kääpiö, tarkalleen ottaen kukaan ei tiedä mitä toinen puoli hänestä tosin on, mutta pääepäiltynä on jokin vuoripeikko tai jokin piru. Broggin otsassa kohoaa kaksi kumpua jotka viittaavat pieniin sarviin ja hänen ihonsa on pronssimainen, partansa ja hiustensa tulenpunaisten. Brogg on ankaran oloinen mutta myös armahtavainen vanhoille tutuille, jonka vuoksi paikalliset hänestä pitävät, muukalaisvihan yhdistäessä heitä.

2. Téresa De Fuego, Toron kummitäti ja erään Stormvikin laadukkaimman bordellin omistaja ja suvun vaikutusvaltaisin edustaja kaupungissa. Téresan toimista vain pieni osa sopii päivänvaloon, lopun pyöriessä huumeiden, noitumisten ja orjien välittämisen kanssa. Téresa pitää jatkuvaa kirjeenvaihtoa kaupungin ulkopuolelle ja ylläpitää vahvaa tuttavarinkiä pitkin itse Stormvikiä.

3. Derek ”Isovarvas”, puolituinen rikollinen jonka johtaman Kultasormien rikollisliigan toimiin Toro on sotkeentunut nuoruudessaan. Itse ”Isovarvas” on käyttänyt Toron palveluja ennen joutumistaan valloittajien vangitsemaksi.

4. Sangre de Fuego, vanha Tiefling Swordmage joka on asettunut Stormvikiin opastamaan lupaavaa ihmisoppilasta [Uffomiehen hahmo]. Sangre on Téresan isän nuorempi veli, joka lähti kamppailemaan raivotautiaan vastaan ja etsimään tähän parannusta. Hän niitti mainetta miekkamiehenä ja taitavana varkaana, onnistuen lopulta varastamaan salaisia kääröjä, avaimen legendaariseen Loihditun miekan taitoon. Tämän kyvyn kautta Sangre viimein saavutti mielenrauhan. Muutama vuosi sitten hän palasi Stormvikiin isoveljensä hautajaisiin ja auttoi tämän tytärtä selviämään kaupungissa riehuneesta alamaailman kamppailusta.